Ga naar inhoud

Kennismaking


Sandra63

Recommended Posts

Goedendag, laat ik beginnen met me voor te stellen: mijn naam is Sandra, 61 jaar oud en alleenstaand. Ik zit middenin het proces van het aankopen van een camper. Mijn huur wordt niet verlengd en met de huidige stress op de woningmarkt ben ik op zoek gegaan naar een alternatieve woonvorm. Opwindend maar ook verwarrend voor iemand met praktisch geen know how van autotechniek, maar dat valt te leren. Ik ben eigenlijk op zoek naar contact met mensen die het meerendeel van het jaar in hun camper wonen en die me daarover advies, raad etc. kunnen geven. 
Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

Groet, San

Link naar reactie
Share on other sites

Overigens hoeft het niet stressvol te zijn om zonder kennis van autotechniek een camper aan te schaffen. De aanschaf zelf begint met gezond verstand en een betrouwbaar keuringsrapport van de beoogde camper, waar de verkoper ook goede garantie op geeft. In die zin eigenlijk niet heel anders dan bij de aanschaf van een normale auto. Voor het gebruik van een camper en hoe alles werkt kun je hier terecht maar het camperforum kent flink meer leden en is een stuk actiever, wellicht ook met wat lotgenoten. Het is grotendeels een lijstje met zaken die je een keer gezien en gedaan moet hebben en de rest komt vanzelf wel uit ervaring door het te doen, of door het uit te zoeken.

 

Wil je in het ondersegment gaan shoppen dan kom je vanzelfsprekend bij de oude campertjes uit en daarmee kan wel van alles aan de hand zijn wat aangepakt moet worden. Dan moet je of zelf technisch voldoende onderlegt zijn om dit aan te pakken, mensen om je heen hebben die dit kunnen en willen, of geld voldoende hebben om dit uit te besteden. Voorkom dat je een keuze op basis van uiterlijk, tijdsdruk, of goed vertrouwen maakt, waarna je uiteindelijk een bak ellende hebt gekocht wat veel zorgen en geld gaat kosten.

 

Bedenk in alle gevallen wat je van een camper verwacht, wat belangrijke zaken voor je zijn die er zeker in moeten zitten en of je langere tijd zelfvoorziend wilt kunnen zijn met zonnepanelen, een grote accu en een omvormer die met de accu 230V maakt. Een camper in de zomer is leuk, je kunt vaak buitenzitten en van kou heb je geen last. Maar hoe wordt het als je door het weer dagen lang binnen moet zitten in de camper? In een woning heb je bijvoorbeeld een grote badkamer, in een klein camperbusje heb je die niet dus moet je op campings staan, in een grotere camper van 7.5 meter lang zijn badkamer/toilet en douche apart en prima te doen. In een klein camperbusje heb je een beetje water bij je, in een grote camper een grotere tank van gemiddeld 100-150 liter. Een camper met een hoekzit is ruimtebesparend maar niet perse heel ruim, dus als je veel binnen zit wil je misschien meer zitruimte, zoals je met een face-to-face zit hebt. Bij een klein camperbusje zit meestal een klein koelkastje zonder vriezer, in een grotere camper zit meestal een hoge koelkast met losse vriezer. Het is maar wat je zelf wilt.

Zo zijn er tal van zaken die je vooraf goed moet overdenken en misschien eens van dichtbij moet gaan bekijken. Ga anders eens wat showrooms af voor een idee. Op deze manier kun je veel verschillende campers bekijken zodat je een goed idee krijgt van de mogelijkheden, de ruimtes en of je je zelf hier altijd in ziet wonen.

aangepast door Camper-T
Link naar reactie
Share on other sites

Ik weet niet of er je nog genoeg tijd overblijft om eerst een paar keer voor een weekje een camper te huren? Dat hebben wij gedaan alvorens een camper aan te kopen. En indien je huurt met de bedoeling een camper te kopen, zou de prijs wel kunnen meevallen.

Alleszins, dan kan je zowel voor het rijden met de camper als voor de inrichting en gebruik binnen al even wennen.

Dat je weinig van techniek kent, hoeft geen grote bekommernis te zijn: met de huidige motoren kan je steeds minder zelf iets aan je voertuig fiksen, en wat het campergedeelte betreft: toen wij bij het begin van ons "camperen" met iets in de knoei zaten, waren er altijd wel mensen met ervaring in de buurt om een handje te helpen.

En ondertussen zo'n 12 jaar later, helpen wij zo nu en dan andere "beginnende" camperaars met allerhande kleinigheden...

Veel succes met je aankoop en je nieuwe manier van leven.

 

Peter

Link naar reactie
Share on other sites

Ja, dit soort gedoe.... en zakelijke belangen...

Wat mijn ervaring betreft: koop je camper best bij een dealer niet te ver van je verblijfplaats, of de plek waar je met je camper gemakkelijk kan geraken. Zo nu en dan is er aan een camper iets stuk (overdrijf ik?) en dan is het belangrijk dat je af en toe op een goede dealer/reparateur terecht kan. Aan waterleidingen durf ik zelf al eens te prutsen, maar zodra er gas of electronica bij te pas komt, ben ik maar al te blij dat ik bij een goede dealer/hersteller zit.

Overigens, ik woon in de buurt van Brussel, en mijn dealer is in west Vlaanderen. 

En als ik Sandra63 ergens op een camperplaats ontmoet, mag ze altijd raad of hulp vragen, en zonder zakelijke belangen. (Maar dat is voor 80% van de mensen op dit forum het geval)

Groeten,

Peter

Link naar reactie
Share on other sites

2 uren geleden, HymerBoy zei:

Maar de vraag van de topic starter gaat over in contact komen met mensen die in een camper wonen, wat heeft die verkoopsite in DE daar nu mee te maken denk ik dan. 

Mw.  Sandra 63 Zegt dat ze midden in het proces van aankopen van een camper zit.!!!!!!!??

 

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Geplaatst: (aangepast)
7 uren geleden, van der Honing zei:

Heel vervelende en onterechte opmerking Adriatik.

Wat verpest u toch steeds sfeer op dit forum.

 

Toch gek dat je wel steeds aanslaat op mijn bericht, maar niet op die van je grote vriend mikeanber.

Overigens was de sfeer hier een stuk beter toen je een tijdje stil was!

aangepast door Adriatik
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Geplaatst: (aangepast)
3 uren geleden, Adriatik zei:

Toch gek dat je wel steeds aanslaat op mijn bericht, maar niet op die van je grote vriend mikeanber.

Overigens was de sfeer hier een stuk beter toen je een tijdje stil was!

Puberale reactie en gedrag Adriatik. Het zal niet lang meer duren en dan kunnen we kleuter gedrag van u verwachten. Ik heb het even nagekeken maar u bent zo ongeveer de enige die steeds met een Sad emoji op mijn bijdragen reageert in plaats van een gefundeerde inhoudelijke reactie, want dat kunt u niet en dan is het plaatsen van een emoji makkelijker. 

 

aangepast door van der Honing
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Ook weer hier, een "normale" vraag van een campergebruiker... Volgen persoonlijke zakelijke belangen, gezeik, ipv gewoon iemand wat op weg helpen.

Hier zijn enkele mensen die inderdaad omwille van persoonlijke en zakelijke belangen de boel verzieken.

Dus terug naar de oorspronkelijke vraag, zonder al het gezeik....  Huur even een camper voor een paar weken, en koop dan pas je camper

 

Groeten

Peter

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid