Ga naar inhoud

Laadsysteem


Harley

Recommended Posts

Ik heb een normaal laadsysteem in de bus te weten via dynamo als we rijden Start en huishoud accu met een diodebrug er tussen, nu heb ik een speciale relais gekocht die allebei de accu,s laden via mijn zonnepaneel, vraag moeten er aanpassingen komen op de kabels kan via mail wel wat foto zenden

Link naar reactie
Share on other sites

Een zonnepaneel regelaar met een extra uitgang lijkt me (veruit) een makkelijkere optie.

 

Overigens ben ik van mening dat 90% van de campergebruikers de startaccu niet hoeft te laden, mits alles correct is aangesloten. Een voertuig hoort gewoon te starten na een tijdje stilstaan. 

Link naar reactie
Share on other sites

Klopt, het gros van de campers heeft vrijwel alle elektra over de huishoudaccu lopen waardoor de startaccu vrijwel geen lekstromen en hooguit enige zelfontlading van ca. 5% per maand heeft. Een camper met een goede startaccu moet hierdoor makkelijk 2-3 maanden stil kunnen staan en daarna gewoon in één keer starten.

Zit de autoradio wel op de startaccu en/of een USB poort in het dashboard die spanning houd en je gebruikt deze vaak, dan is een kleine laadstroom wel handig.

aangepast door Camper-T
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid