Borgerik Geplaatst: 16 januari Share Geplaatst: 16 januari 5 minuten geleden, Camper-T zei: Er komt geen tastbare ACSI kaart meer, die moet via de CC app geactiveerd volgens de instructies in de betreffende e-mail. Volgens mij komen de boeken per 2024 alleen nog als dit expliciet bij het nieuwe abonnement is aangegeven. Als je hebt aangegeven bij je abonnement dat je de boeken van de ACSI-kaart wil hebben, dan zou je deze in januari moeten ontvangen. Daarin zit nog wel de gewone acsikaart volgens mij. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
GeMa Geplaatst: 16 januari Share Geplaatst: 16 januari Op 13-1-2024 om 12:53, Robineke zei: Je kan een schermafdruk maken en dan in een kaart app plaatsen. Weet niet of dat gaat werken, iedere keer als ik de CC-app start en naar mijn kaart ga, verspringt de QR-code. Kennelijk genereert ie steeds een nieuwe. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Robineke Geplaatst: 17 januari Share Geplaatst: 17 januari 16 uren geleden, GeMa zei: Weet niet of dat gaat werken, iedere keer als ik de CC-app start en naar mijn kaart ga, verspringt de QR-code. Kennelijk genereert ie steeds een nieuwe. Ja dat is bij mij ook zo. Je kan het proberen, heb je in ieder geval iets. Heb ook nog geen camping meegemaakt die mijn code wilde scannen. Wanneer men de geldigheids datum ziet is dat voldoende. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Borgerik Geplaatst: 1 februari Share Geplaatst: 1 februari Op 13-1-2024 om 12:53, Robineke zei: Je kan een schermafdruk maken en dan in een kaart app plaatsen. Een schermafdruk maken en deze gebruiken kan niet. Ik heb hier vandaag een medewerker van ACSI over gesproken. De campingeigenaar moet de QR code van de digitale card scannen. Hiermee komt hij in een afgeschermde omgeving voor campingeigenaren (campsiteportal) waar hij de informatie krijgt van de eigenaar van de digitale kaart. (zelfde info als op de kaart staat) De QR-code van de kaart wordt elke 5 minuten gewijzigd. Kunt u ook zien als u de card in de app enkele keren opent. De QR-code is telkens anders. Als u dus een schermafdruk maakt van de card is de QR-code niet meer geldig na een paar minuten en kan de campingeigenaar niet inloggen / uw gegevens bekijken. U krijgt dan dus ook geen korting. Ongetwijfeld zullen er campingeigenaren zijn die niet scannen en alleen kijken naar de kaart en/of de gegevens van de kaart over nemen, maar u kunt dus "voor een dichte deur" komen te staan. Op zich lijkt het mij logisch dat deze beveiliging er op zit. Anders kun je de schermafdruk zo doorgeven aan een ander die de card niet heeft. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Robineke Geplaatst: 2 februari Share Geplaatst: 2 februari 14 uren geleden, Borgerik zei: Een schermafdruk maken en deze gebruiken kan niet. Ik heb hier vandaag een medewerker van ACSI over gesproken. De campingeigenaar moet de QR code van de digitale card scannen. Hiermee komt hij in een afgeschermde omgeving voor campingeigenaren (campsiteportal) waar hij de informatie krijgt van de eigenaar van de digitale kaart. (zelfde info als op de kaart staat) De QR-code van de kaart wordt elke 5 minuten gewijzigd. Kunt u ook zien als u de card in de app enkele keren opent. De QR-code is telkens anders. Als u dus een schermafdruk maakt van de card is de QR-code niet meer geldig na een paar minuten en kan de campingeigenaar niet inloggen / uw gegevens bekijken. U krijgt dan dus ook geen korting. Ongetwijfeld zullen er campingeigenaren zijn die niet scannen en alleen kijken naar de kaart en/of de gegevens van de kaart over nemen, maar u kunt dus "voor een dichte deur" komen te staan. Op zich lijkt het mij logisch dat deze beveiliging er op zit. Anders kun je de schermafdruk zo doorgeven aan een ander die de card niet heeft. Je zal zeker gelijk hebben, het was trouwens ook mijn gedachte. Moet wel zeggen dat ik nog geen camping heb meegemaakt die een scanner heeft, wellicht is dat ook nieuw. ook zijn er camping waar je geen ontvangst heb met je telefoon en je kaart dus niet kan tonen daarom heb ik deze toch opgeslagen. Baat het niet het schaadt ook niet. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Borgerik Geplaatst: 2 februari Share Geplaatst: 2 februari (aangepast) Ik wacht ook gewoon af hoe het gaat werken. Overigens heb je geen wifi nodig om de kaart in de app te tonen. Zonder wifi zie je de kaart ook gewoon. 2 februari aangepast door Borgerik Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Don Esteban Geplaatst: 2 februari Share Geplaatst: 2 februari Van wifi is natuurlijk nog geen sprake als je met je digitale campingcard aan de balie van een camping staat. Als er maar internetsignaal is. Ik heb de QR code van de app en ook van een screenshot eens gescand. Beiden sturen me naar het URL: https://campersiteportal.acsi.eu/... en dan een hoop letters en cijfers met op het einde de datum en de tijd van het moment waarop de code gescand is. Op de foto blijft die tijd natuurlijk altijd hetzelfde terwijl het in de werkelijke app als tijdklok werkt. Dit zal de geldigheidscontrole voor de campingreceptie zijn. Maar een screenshot bewaren voor het geval dat..... lijkt me ook niet verkeerd. Het zal voor alle partijen even wennen zijn. Maar laten we blij zijn dat de app inmiddels werkt. Dat zag er begin vorige maand nog helemaal niet naar uit. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.