van der Honing Geplaatst: 20 maart 2023 Share Geplaatst: 20 maart 2023 1 uur geleden, eriejan zei: De NKC wil geen toestanden zoals toen met die Ford motor in de media. Het initiatief moet ook niet bij de NKC liggen, maar bij de gedupeerden hier op het forum. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
FJC48 Geplaatst: 21 maart 2023 Share Geplaatst: 21 maart 2023 23 uren geleden, Kees_S zei: Nee, dat is voor de sjoemel software, dus heel iets anders. Hiervoor moet je naar je eigen rechtsbijstand of een eigen advocaat nemen die de kosten bij gelijk verhaalt op Fiat. Kees S, je hebt helemaal gelijk, ik was even de weg kwijt. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
FJC48 Geplaatst: 21 maart 2023 Share Geplaatst: 21 maart 2023 21 uren geleden, eriejan zei: anders raken zij hun camper niet meer kwijt als dit euvel bij een groter publiek bekend gaat worden. Wat is dat nou voor een kul argument ? 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 21 maart 2023 Share Geplaatst: 21 maart 2023 Nou klopt wel een beetje want ik heb ze laten staan in mijn zoektocht. Tenzij ze konden aantonen dat er een sachs koppeling ingezet was maar ben ik bij een occasion nog niet tegen gekomen, nu dus een handbak gekocht. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Kees_S Geplaatst: 22 maart 2023 Share Geplaatst: 22 maart 2023 Op 20-3-2023 om 17:39, eriejan zei: Maar daar wil de NKC niet aan beginnen, ook omdat een aantal mensen dit afgeraden hebben, anders raken zij hun camper niet meer kwijt als dit euvel bij een groter publiek bekend gaat worden. Vr.gr. Jan Vrij Ik vind dit onzin, nee zelfs grote onzin. Zou ik zo'n occasion willen kopen zonder een Sachsplaat er in dan trek ik de verkoper de vervanging van die Fiatplaat uit de beurs als reductie op de verkoopprijs. Het gaat hier toch niet om kapitalen zoals bij de Ford motor. En waarom ben jij niet verder gegaan dan de heer van Binsbergen. Dat is slechts een technisch adviseur.. Heb je zijn teamleider of de directie aangesproken voor een officieel standpunt van de NKC? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
LordLister Geplaatst: 23 maart 2023 Share Geplaatst: 23 maart 2023 Wij weten wat er aan de hand is, maar er zijn zat mensen die dit niet weten en de dealers houden hun mond. Dit heb ik zelf ervaren met een dealer, toen ik onze camper wilde verkopen in 2019 voor een andere automaat. Ik vroeg, zit daar een sachs koppeling in en hij keek mij verbaasd aan. Ik zei, u weet wel waarom ik dit vraag stel en hij antwoordde, ja dat weet ik. Ik ben er meer dan een jaar mee bezig geweest en het probleem is begonnen met de E6 norm. De E4 en de E5 norm hebben zelden dit probleem. Vooral de zwaardere motoren vanaf 150 PK hebben dit probleem. Ik ben ook toen benaderd door een advocaten kantoor, die advocaat is zelfs 2 keer uit Spanje terug gebracht met een storing aan de koppeling. Hij stelde voor dat ik zou procederen en zijn kantoor nam de rekeningen, die hieruit zouden voortvloeien, voor hun rekening. Het probleem was dat mijn schade nog in de garantie viel en dat ik dus niet kon procederen. Het komt er eigenlijk hier op neer dat wij met z'n allen tegen zo'n concern niets kunnen doen, zelf advocaten trekken hun handen hier vanaf. En dat sommige leden niet willen dat het bij een groter publiek bekend wordt, zal je zelf wel ondervinden als je je camper wilt verkopen aan iemand die bekend is met dit probleem. Leg je hierbij neer, vervang je koppelingsplaat door een sachs, want na 22 pagina's zijn we nog geen steek verder gekomen dan alleen klagen. Vr.gr, Jan Vrij 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ferdie Geplaatst: 23 maart 2023 Share Geplaatst: 23 maart 2023 Het komt het meest voor bij 6 traps automaten E 6 norm inderdaad. Echter tot en met het bouwjaar 2017. Vanaf het bouwjaar 2018 zijn er zeer weinig problemen gemeld. Dat heeft de NKC ook bevestigd. Hierover heb ik de NKC twee jaar geleden geschreven en heb ik mijn brief plus het antwoord van de NKC ook op dit forum gepubliceerd. In de brief staan tevens een aantal aanbevelingen hoe je met een dergelijke 6 traps automaat moet omgaan. Helaas, helaas doet de NKC verder helemaal niets aan dit probleem. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Kees_S Geplaatst: 24 maart 2023 Share Geplaatst: 24 maart 2023 13 uren geleden, Ferdie zei: Het komt het meest voor bij 6 traps automaten E 6 norm inderdaad. Echter tot en met het bouwjaar 2017. Vanaf het bouwjaar 2018 zijn er zeer weinig problemen gemeld. Dat heeft de NKC ook bevestigd. Hierover heb ik de NKC twee jaar geleden geschreven en heb ik mijn brief plus het antwoord van de NKC ook op dit forum gepubliceerd. In de brief staan tevens een aantal aanbevelingen hoe je met een dergelijke 6 traps automaat moet omgaan. Helaas, helaas doet de NKC verder helemaal niets aan dit probleem. En er zijn er genoeg bekend jonger dan 2017, dus vanaf 2018 die dit probleem ook hebben (gehad). Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ferdie Geplaatst: 24 maart 2023 Share Geplaatst: 24 maart 2023 Dat zijn vaak campers met het bouwjaar 2017 en eerste afgifte kentekenbewijs 2018. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Kees_S Geplaatst: 24 maart 2023 Share Geplaatst: 24 maart 2023 3 uren geleden, Ferdie zei: Dat zijn vaak campers met het bouwjaar 2017 en eerste afgifte kentekenbewijs 2018. Ja zeker die van 2021 ook? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Pierre Geplaatst: 24 maart 2023 Share Geplaatst: 24 maart 2023 48 minuten geleden, Kees_S zei: Ja zeker die van 2021 ook? De modellen vanaf 2020 hebben een 9-traps automaat (geen koppelingsplaat) Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Kees_S Geplaatst: 24 maart 2023 Share Geplaatst: 24 maart 2023 3 uren geleden, Pierre zei: De modellen vanaf 2020 hebben een 9-traps automaat (geen koppelingsplaat) Ja behalve de voorraad die nog door de camperfabriek moest en pas veel later geleverd werd door allerlei onderdelen die niet te krijgen waren. Het is gewoon geen doen om op jaartal te selecteren. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Eefman Geplaatst: 11 april 2023 Share Geplaatst: 11 april 2023 Wie op dit forum heeft de platen laten vervangen door Sachs platen en hoe lang heb je vervolgens probleemloos gereden? Wij kregen via onze garage terug dat zij aantal keer campers hebben gekregen, waarbij platen waren vervangen voor Sachsplaten (door andere garage). Schenen problemen te zijn met inleren. Dus daarna alsnog weer opnieuw de fiat lukplaten erin. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Kees_S Geplaatst: 11 april 2023 Share Geplaatst: 11 april 2023 58 minuten geleden, Eefman zei: Wie op dit forum heeft de platen laten vervangen door Sachs platen en hoe lang heb je vervolgens probleemloos gereden? Wij kregen via onze garage terug dat zij aantal keer campers hebben gekregen, waarbij platen waren vervangen voor Sachsplaten (door andere garage). Schenen problemen te zijn met inleren. Dus daarna alsnog weer opnieuw de fiat lukplaten erin. Wij probleemloos laten vervangen bij DE Camperspecialist en heel goed ingeleerd. Nooit eerder iets gelezen of gehoord hiervan. Lijkt wel op een beun de Haas bedrijf zonder de juiste software. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Eefman Geplaatst: 11 april 2023 Share Geplaatst: 11 april 2023 (aangepast) Helaas doet Wessels het vervangen niet meer (sinds 1 april). 11 april 2023 aangepast door Eefman Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 11 april 2023 Share Geplaatst: 11 april 2023 Gelukkig bestaat ‘de’ camper specialist niet, al doen sommigen, onder allerlei aliassen, dat graag geloven. Er zijn veel meer camper specialisten. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Kees_S Geplaatst: 11 april 2023 Share Geplaatst: 11 april 2023 6 uren geleden, Eefman zei: Helaas doet Wessels het vervangen niet meer (sinds 1 april). Hoe kom je daarbij. Hij heeft het er heel druk mee en zit te wachten op nieuwe Sachs platen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Eefman Geplaatst: 11 april 2023 Share Geplaatst: 11 april 2023 2 uren geleden, Kees_S zei: Hoe kom je daarbij. Hij heeft het er heel druk mee en zit te wachten op nieuwe Sachs platen. Heb hem vandaag nog aan de telefoon gehad!!! 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Eefman Geplaatst: 11 april 2023 Share Geplaatst: 11 april 2023 Wellicht handige tip om te weten voor iedereen die dit draadje leest. Betreft de foutmelding "Versnellingsbak niet beschikbaar". Wij krijgen deze foutmelding eruit door direct na starten (binnen enkele secondes) handmatig in een versnelling of achteruit te zetten. Dan verdwijnt de melding en kunnen we rijden. Daarna dus de bak weer automatisch laten schakelen. Wat niet weghoudt dat de platen vervangen moeten worden voor Sachsplaten ivm het plastic. Maar je kan dan mogelijk nog wel thuis komen zonder afgesleept te worden. 2 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Eefman Geplaatst: 20 april 2023 Share Geplaatst: 20 april 2023 Ik ben even benieuwd: is er iemand op dit forum of ken je iemand die formeel Fiat in gebreke heeft gesteld? En zo ja was is/was het resultaat of wellicht loopt het nog? Wij kunnen afwachten op NKC, maar we kunnen ook zelf samen de krachten bundelen. Het gaat inmiddels echt niet meer om een paar campers. Kwestie van rondje bellen met aantal fiat garages. En ik vermoed zelf dat komende jaren meer gedupeerden komen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
mikeanber Geplaatst: 21 april 2023 Share Geplaatst: 21 april 2023 hallo allen daar gaan we weer maar goed blijf zoals regelmatig aan gegeven heel maar dan ook blijf optetten 1 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Kees_S Geplaatst: 21 april 2023 Share Geplaatst: 21 april 2023 @mikeanber: Leg uit, hoe moeten wij "heel" blijven en waarop moeten wij "optetten". Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Kees_S Geplaatst: 21 april 2023 Share Geplaatst: 21 april 2023 19 uren geleden, Eefman zei: Ik ben even benieuwd: is er iemand op dit forum of ken je iemand die formeel Fiat in gebreke heeft gesteld? En zo ja was is/was het resultaat of wellicht loopt het nog? Wij kunnen afwachten op NKC, maar we kunnen ook zelf samen de krachten bundelen. Het gaat inmiddels echt niet meer om een paar campers. Kwestie van rondje bellen met aantal fiat garages. En ik vermoed zelf dat komende jaren meer gedupeerden komen. Laat iedereen zich nu eens persoonlijk eerst tot Fiat wenden en indien die niet "thuis" of niet "voldoende thuis" geven dan stuurt iedereen dat antwoord naar de NKC. Op FB lees ik dat ze ook bezig zijn met een onderzoek in de zaak van de opbollende vloeren van Bürstner campers. Ook een euvel dat de gemoederen bezig houdt, vaker voorkomt en door de ene dealer wel volledig vergoed wordt, de andere doet sam/sam en weer een andere doet niets. Via de NKC gaan ze nu in gesprek met de Hymer-groep waar Bürstner deel uit van maakt. Op FB staat ook een naam van de NKC-medewerker die dit in portefeuille heeft. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Kees Lokker Geplaatst: 21 april 2023 Share Geplaatst: 21 april 2023 Meer dan 22 paginas"s waar we dit probleem bespreken, Ik sta met een kapotte koppeling vast in portugal. Drama en gaat bakken geld kosten. Ik tast ook in het duister wat te doen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
mikeanber Geplaatst: 22 april 2023 Share Geplaatst: 22 april 2023 hallo allen hier zal je geen antwoordt vinden kijken wat juridisch kunt doen 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.