Broers Joske Geplaatst: 26 oktober 2022 Share Geplaatst: 26 oktober 2022 Op 29-9-2022 om 18:14, siblutio zei: Dit lijkt verdacht op schaamteloze zelfpromotie? Bert? En dat zeg jij in jouw allereerste bijdrage. Zeker zeikprofiel aangemaakt met azijn? 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 26 oktober 2022 Share Geplaatst: 26 oktober 2022 De gedachte dat iemand bij een allereerste bijdrage minder mag zeggen dan bij de 128e. ben ik vaker tegen gekomen. Bij GreDon onder andere, en bij DrDream. Héél bijzonder! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Broers Joske Geplaatst: 27 oktober 2022 Share Geplaatst: 27 oktober 2022 16 uren geleden, Adriatik zei: De gedachte dat iemand bij een allereerste bijdrage minder mag zeggen dan bij de 128e. ben ik vaker tegen gekomen. Bij GreDon onder andere, en bij DrDream. Héél bijzonder! Dit versterkt mijn gedachte dat jij achter dit profiel schuil gaat. Immers 95%+ van jouw bijdragen zijn alleen opmerkingen over fouten van anderen. Dat valt pas goed op. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 27 oktober 2022 Share Geplaatst: 27 oktober 2022 Ik ga inderdaad achter het profiel van Adriatico schuil. Maar nu jij! Wat is jouw relatie met GreDon en DrDream? Zelfde persoon? Collega’s? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Broers Joske Geplaatst: 27 oktober 2022 Share Geplaatst: 27 oktober 2022 5 uren geleden, Adriatik zei: Ik ga inderdaad achter het profiel van Adriatico schuil. Maar nu jij! Wat is jouw relatie met GreDon en DrDream? Zelfde persoon? Collega’s? Nul. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Broers Joske Geplaatst: 8 november 2022 Share Geplaatst: 8 november 2022 Ik zou Sachs platen laten monteren door een bedrijf met veel ervaring daarin. Dan ben je in elk geval voorgoed van deze storing af. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
VSKD Geplaatst: 30 november 2022 Share Geplaatst: 30 november 2022 Hey iedereen Wij hebben een Fiat Ducato bestelwagen van 2015 met semi automatische versnellingsbak MTA' (Manual Transmission Automated) Sedert meer dan een jaar staat deze stil. Foutmelding : laat versnellingsbak controleren. Wij brengen hem binnen bij de garage ( geen FIAT garage ) Deze laat hem uitlezen. Duidelijke foutcodes heb ik niet direct ( heb verschillende foto's van verschillende momenten en modules) Garage zegt: volledige robot moet vervangen worden. Onderdeel 230000004010 - artikel nummer 55256469 Ze vervangen deze. Wagen rijdt terug, maar niet soepel. 2 dagen later terug in garage omdat hij plots niet wou starten. 10 min later wel weer. Was de eerste keer ook zo. Ene moment reed hij, andere moment niet. Na meerdere malen herplaatsen, nieuwe koppeling, olie vervangen rijdt wagen nog niet. Inleren blijft hangen bij 3de versnelling. Ze zeggen dat robot kapot is en retour fabriek. Tot op heden geen beschikbaar. Wij lezen hier zelfde verhalen, maar de oplossing bij jullie bestaat eerst uit het vervangen van olie en of koppeling. Wij direct robot vervangen. Hebben jullie dit ook voorgehad? Stelden ze dit ook voor? Koppeling werd vervangen, maar op de oude koppeling zien we geen rubbertjes. Moet deze ergens geopend worden om dit te zien? Zoals ze hem uithalen zien we niets. Weten jullie of de robot bij foutieve plaatsing / installatie gevoelig is dat deze stuk gaat ? Alvast bedankt voor de info 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
peter51thea53 Geplaatst: 30 november 2022 Share Geplaatst: 30 november 2022 IK kan je daar niet mee helpen. Maar als ik je verhaal lees zou ik naar een fiat dealer gaan die bedrijfswagens in zijn pakket heeft. Succes Peter Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Lexio Geplaatst: 30 november 2022 Share Geplaatst: 30 november 2022 Vier jaar geleden een fiat ducato bestelbus gekocht uit 2011, 3 liter automaat 160 pk, fijn rijden met aanhanger. Lekker aan de bus geklust waardoor ik hem nu als camper en voor mijn werk kan gebruiken. Zomer 2021 waren wij in Spanje waar wij stonden op de parking van een supermarkt, en daar was die voor het eerst: Versnellingsbak niet beschikbaar, afgesleept naar een garage in de buurt die constateerden dat we naar een grote fiat professional dealer moesten. Auto weer afgesleept naar de fiat. Die concludeerde dat er plastic stukjes van de koppeling waren afgebroken en dat die vervangen moest worden. Ondanks dit slechte nieuws was ik blij dat het opgelost kon worden, en dat is gelukt (moest nog wel een keer terug omdat het subframe niet goed was vast gezet waardoor remmen een gevaarlijke toestand werd. Een klein half jaar later ook in Spanje weigerde de bak er weer mee, maar nu geen melding in het dashboard. Bij een schakelopdracht hoor je hem schakelen maar de bak blijf in zn vrij staan, dus we gingen weer geen kant op. Weer gesleept nu naar een hele grote fiat professional dealer in Valencia. De dealer heeft de auto onderzocht en concludeerde dat een oliedruk regelaar (die lijkt op de veerbol zoals in een DS) kapot is en heeft deze vervangen. O wat schakelde de bus weer lekker na deze reparatie! Maar een half jaar later (afgelopen augustus) weer het zelfde probleem dat de bak niets meer wilde doen, de bus is weer naar de zelfde garage in Valencia gebracht waar die een maand voor de deur heeft gestaan en ze hebben geweigerd er naar te kijken. De bus is door de Anwb naar Nederland gebracht en staat nu bij de Fiat in Rijswijk. Zij zeggen dat er verkeerde olie in de schakelrobot is gedaan en dat die vervangen moet worden. Ik heb snel de opdracht gegeven dat dan maar te doen maar de robot blijkt niet leverbaar……. Ben wel klaar met Fiat. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
peter51thea53 Geplaatst: 2 december 2022 Share Geplaatst: 2 december 2022 Het is voor je te hopen dat ze nu de reparatie wel goed uitvoeren. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ferdie Geplaatst: 2 december 2022 Share Geplaatst: 2 december 2022 Het is op dit forum al vaak gezegd. In de meeste gevallen een nieuwe koppelingsplaat van Sachs laten plaatsen en ABSOLUUT GEEEN FIAT KOPPELINGSPLAAT MET KUNSTSTOFONDERDELEN. Kennelijk krijg je hiermee door de hele toestand ook nog eens met gevolgschade te maken. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
campaan Geplaatst: 2 december 2022 Share Geplaatst: 2 december 2022 En nu? Bijna vijfhonderd berichten verder en vele jaren, komt doofstomme Fiat en nog steeds mee weg. Waarom met zijn allen collectief een proces aanspannen (NKC !!!) want je hebt recht op een duurzaam product. En wat te denken van dieselgate? En wat te denken van de slechte service van vele Fiatgarages? Deze week weer eens de volgende slechte ervaring met Fiat Faro. Waarschijnlijk door losliggende slang bij radiator verdwijnt de complete inhoud van de voorraadtank in 20 kilometer rijden. Maar ze hadden geen tijd / zin en ik moest maar een andere garage zoeken. Pechhulp (verzekering) komt volgende week op locatie kijken of zij de zaak in orde kunnen maken. Ducato met minder dan 25.000 km op de teller. Graag enkel opbouwende antwoorden / goede adviezen, geen meningen van onnozelaars. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Broers Joske Geplaatst: 2 december 2022 Share Geplaatst: 2 december 2022 Op 30-11-2022 om 13:36, VSKD zei: Hey iedereen Wij hebben een Fiat Ducato bestelwagen van 2015 met semi automatische versnellingsbak MTA' (Manual Transmission Automated) Sedert meer dan een jaar staat deze stil. Foutmelding : laat versnellingsbak controleren. Wij brengen hem binnen bij de garage ( geen FIAT garage ) Weten jullie of de robot bij foutieve plaatsing / installatie gevoelig is dat deze stuk gaat ? Alvast bedankt voor de info Ik zou eens contact opnemen met DE specialist hiervoor. Zij weten de weg en zullen je zeker verder helpen. Op de defecte koppelingsplaten zie je geen rubbertjes, maar gebroken plastic veertjes. De goede platen van Sachs hebben veren van staal. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Broers Joske Geplaatst: 2 december 2022 Share Geplaatst: 2 december 2022 Op 30-11-2022 om 22:46, Lexio zei: De bus staat nu bij de Fiat in Rijswijk. Zij zeggen dat er verkeerde olie in de schakelrobot is gedaan en dat die vervangen moet worden. Ik heb snel de opdracht gegeven dat dan maar te doen maar de robot blijkt niet leverbaar……. Ben wel klaar met Fiat. Ja wie is niet klaar met Fiat? En verkeerde olie? Daar gaat toch gewone remolie in. Hoe kan dat nu verkeerd gaan. Ik ken maar één bedrijf dat dit goed kan adviseren. Neem eens contact op met Bert in Papenhoven. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Broers Joske Geplaatst: 2 december 2022 Share Geplaatst: 2 december 2022 2 uren geleden, campaan zei: En nu? Bijna vijfhonderd berichten verder en vele jaren, komt doofstomme Fiat en nog steeds mee weg. Waarom met zijn allen collectief een proces aanspannen (NKC !!!) want je hebt recht op een duurzaam product. En wat te denken van dieselgate? En wat te denken van de slechte service van vele Fiatgarages? Deze week weer eens de volgende slechte ervaring met Fiat Faro. Waarschijnlijk door losliggende slang bij radiator verdwijnt de complete inhoud van de voorraadtank in 20 kilometer rijden. Maar ze hadden geen tijd / zin en ik moest maar een andere garage zoeken. Pechhulp (verzekering) komt volgende week op locatie kijken of zij de zaak in orde kunnen maken. Ducato met minder dan 25.000 km op de teller. Graag enkel opbouwende antwoorden / goede adviezen, geen meningen van onnozelaars. Mede om dit soort Fiat reacties ga ik alleen nog maar naar DE Camperspeciliast in Papenhoven. Daar heeft Bert een luisterend oor en ontzettend veel ervaring met campers op basis van Fiat en Iveco. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 2 december 2022 Share Geplaatst: 2 december 2022 Nou nou een hoop promotie weer, vooral "DE" specialist, er zijn er meer hoor in NL...ps komt er nu ook weer een antwoordt van Dr Dream die bovenstaande allemaal beaamt 2 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Arie54 Geplaatst: 2 december 2022 Share Geplaatst: 2 december 2022 5 uren geleden, Broers Joske zei: Ik zou eens contact opnemen met DE specialist hiervoor. Zij weten de weg en zullen je zeker verder helpen. Op de defecte koppelingsplaten zie je geen rubbertjes, maar gebroken plastic veertjes. De goede platen van Sachs hebben veren van staal. Plastic veertjes? Ik dacht het niet. U bedoeld Plastic klemmen in de LUK koppelingsplaat van Fiat. Mijn advies: altijd bij vervanging kiezen voor de Sachs koppelingsplaat. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 2 december 2022 Share Geplaatst: 2 december 2022 4 uren geleden, HymerBoy zei: Nou nou een hoop promotie weer, vooral "DE" specialist, er zijn er meer hoor in NL...ps komt er nu ook weer een antwoordt van Dr Dream die bovenstaande allemaal beaamt Ach ja, je weet wie het zegt. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Kees Lokker Geplaatst: 3 december 2022 Share Geplaatst: 3 december 2022 Ik zit ook met het zelfde probleem. Ducato Multijet2 150pk automaat b.jr.2017 . Eerste keer dat dit voorkwam was vorig jaar in Spanje, 38.000km , Na diverse keren sleutel in en uit contact wilde wij weer in versnelling gaan. Nu bijna jaar later 50.000km op teller in Portugal weer zelfde storing op dasboard, nu heeft het uren geduurd eer hij weer in versnelling wilde. Ik sta nu op een camping in Portugal en durf er niet meer mee te rijden, ook al kan hij gewoon nu weer in versnelling. Is er inmiddels een procedure dat Fiat dit op hun kosten gaat oplossen ? Groet, Kees Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Kees Lokker Geplaatst: 3 december 2022 Share Geplaatst: 3 december 2022 Op 15-1-2020 om 09:29, campaan zei: Beste mensen, wat er aan de hand is, is overduidelijk. Ook de oplossing ligt voor de hand, maar Fiat (fiasco!) kent geen enkele moraal / schaamte!! Wat gaan we NU concreet doen, want afwachten, afwachten, afwachten, daar schiet niemand mee op. Er zijn natuurlijk nog vele, vele andere gedupeerden in Nederland en buitenland, die niet op het forum een bericht hebben geplaatst, hoe bereiken we ook die. En dan gezamelijk naar de rechter, want NKC onderneemt zover ik weet ook helemaal niets en zal hoogstwaarschijnlijk ook niets gaan ondernemen of anders, NKC reageer en kom met een voorstel NU ! Is er al iets bekend met dit probleem ? Ik zit ook met die kapotte koppeling. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Broers Joske Geplaatst: 3 december 2022 Share Geplaatst: 3 december 2022 12 minuten geleden, Kees Lokker zei: Is er al iets bekend met dit probleem ? Ik zit ook met die kapotte koppeling. Het is bekend dat FIAT buiten de garantieperiode niets doet en bovendien geen enkele medewerking verleent aan het plaatsen van een goede Sachs plaat. De NKC heb ik hier nog niet zien reageren. Ben je lid van de NKC dan kun je je daar melden, onder andere voor hulp van een jurist. Ik denk dat ze indien ze veel aanvragen krijgen er dan wel iets mee gaan doen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Kees Lokker Geplaatst: 3 december 2022 Share Geplaatst: 3 december 2022 Op 15-1-2020 om 09:29, campaan zei: Beste mensen, wat er aan de hand is, is overduidelijk. Ook de oplossing ligt voor de hand, maar Fiat (fiasco!) kent geen enkele moraal / schaamte!! Wat gaan we NU concreet doen, want afwachten, afwachten, afwachten, daar schiet niemand mee op. Er zijn natuurlijk nog vele, vele andere gedupeerden in Nederland en buitenland, die niet op het forum een bericht hebben geplaatst, hoe bereiken we ook die. En dan gezamelijk naar de rechter, want NKC onderneemt zover ik weet ook helemaal niets en zal hoogstwaarschijnlijk ook niets gaan ondernemen of anders, NKC reageer en kom met een voorstel NU ! Is er al iets bekend met dit probleem ? Ik zit ook met die kapotte koppeling. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Kees Lokker Geplaatst: 3 december 2022 Share Geplaatst: 3 december 2022 We zijn tenslotte niet voor niets klant bij NKC. Ik heb NKC dit probleem gemaild, kreeg auto bericht terug dat ze proberen binnen 20 dagen te reageren pffff 20 dagen ? fijne service zeg ! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
GeMa Geplaatst: 3 december 2022 Share Geplaatst: 3 december 2022 Ik wil niemand een illusie ontnemen, maar de NKC kent dit probleem al jaren en heeft toe nu toe niet of nauwelijks iets daarin gedaan. Verwacht daarom niet teveel, het is vooral een club, geen belangenbehartiger. Schakel zo mogelijk je rechtsbijstandsverzekering in, er is ook nog zoiets als Europees consumentenrecht. Een product moet bij normaal gebruik een bepaalde verwachte levensduur hebben, ook na de wettelijke garantieperiode. Probleem met deze koppeling/automaat is, dat Fiat de bal terug legt bij de gebruiker en zegt dat het of "normale" slijtage is of bedieningsfouten. Jij moet dan aantonen dat er een structureel probleem is vanwege de gebrekkige constructie van de koppeling. En daar begint het juridisch gesteggel, een bond of een club als de NKC zou daarin het voortouw kunnen/moeten nemen, maar doet dat niet. Een groepsclaim is altijd sterker dan individuele klachten. Kortom, verenigt u allen en pak dit nu eens structureel aan, want de klachten zijn talrijk en al langdurig. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Ferdie Geplaatst: 3 december 2022 Share Geplaatst: 3 december 2022 Ik denk dat de NKC uit z’n jasje is gegroeid. In het verleden werd er snel gereageerd. Die tijd is voorbij helaas. Gekwalificeerd personeel aantrekken is kennelijk overal een probleem. Overigens heb ik dit probleem 21/2 jaar geleden al bij de NKC aangekaart. Mijn brief plus het antwoord van de NKC staat ergens op dit forum. Conclusie: behalve wat suggesties voor de klant wordt er verder niets mee gedaan. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.