Ga naar inhoud

Importeren camper uit Duitsland


Hermanator2

Recommended Posts

Ik heb een camper in Duitsland gekocht en die ga ik in november importeren. Ik krijg een 5-dagen kenteken en verzekering waarmee ik naar Nederland kan rijden, het RDW keuringsstation kan bereiken voor de keuring en dan de camper naar een stalling te rijden.

 

Paar vragen waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen:

- wat is de snelste en beste manier om goedkoopste BPM te berekenen (camper is 6 maanden oud, 15,000 km)? Welke van de 3 manieren (afschrijven, taxeren, ...)?

- hoe lang duurt het tussen keuring, mijn betaling BPM en kentekenbewijs aanleveren door RDW?

- kan je een camper na die 5 dagen al verzekeren, zonder dat je een kenteken hebt?

 

Dank, Herman

 

Link naar reactie
Share on other sites

Je hebt een duits export kenteken nodig (rode bies) geen duits kurzzeit kenteken(gele bies), vergeet ook niet ontheffing te vragen bij de belastingdienst voor het rijden met dat kenteken als nederlander, anders krijg je dikke boete. Die vrijstelling is gratis, Succes 

 

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/auto-kaufen-verkaufen/kfz-zulassung/ueberfuehrungskennzeichen/

 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/vrijstelling_voor_bpm_en_mrb_bij_kortstondig_gebruik

 

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

Hou er rekening mee dat de gebruikers van der Honing en Oomlodewijk gelieerd zijn aan SFA Parkstad. 

 

Ze zijn er niet op uit om jou van het voordeligste advies te dienen maar om hun eigen portemonnee zoveel mogelijk te vullen. Dit is niet hun eerste poging, het zal ook niet de laatste zijn.

 

Onlangs is een soortgelijke poging nog verwijderd door moderatie.

aangepast door Roelof
  • Thanks 1
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

12 minuten geleden, Roelof zei:

Hou er rekening mee dat de gebruikers van der Honing en Oomlodewijk gelieerd zijn aan SFA Parkstad. 

 

Ze zijn er niet op uit om jou van het voordeligste advies te dienen maar om hun eigen portemonnee zoveel mogelijk te vullen. Dit is niet hun eerste poging, het zal ook niet de laatste zijn.

 

Onlangs is een soortgelijke poging nog verwijderd door moderatie.

Roelof, ik wil niet onbeleefd zijn maar u vertelt hier klinkklare onzin.

Ik heb bij SFA zelf ooit info gevraagd en camper vrienden die wilden importeren naar hen verwezen. Uit die contacten en de geleverde info/diensten blijkt dat SFA- Parkstad zeer deskundig is. Ik heb verder noch zakelijk noch persoonlijk enige binding met SFA-Parkstad.

Hou toch eens op met die onzin.

Link naar reactie
Share on other sites

13 minuten geleden, van der Honing zei:

Roelof, ik wil niet onbeleefd zijn maar u vertelt hier klinkklare onzin.

Ik heb bij SFA zelf ooit info gevraagd en camper vrienden die wilden importeren naar hen verwezen. Uit die contacten en de geleverde info/diensten blijkt dat SFA- Parkstad zeer deskundig is. Ik heb verder noch zakelijk noch persoonlijk enige binding met SFA-Parkstad.

Hou toch eens op met die onzin.

Dus eigenlijk alleen ervaring ‘van horen zeggen’. Dat schiet niet erg op!

 

Overigens is het niet zo bijzonder dat SFA-Parkstad en degenen die er reclame voor maken, hier met de nodige scepsis wordt benaderd. Iedereen weet dat onder allerlei verschillende namen belanghebbenden van deze club reclame maken. Het is bekend dat jij de kritiek daarop permanent probeert te bestrijden. Niet gek dus dat ook jij gemakkelijk als belanghebbende wordt gezien.

aangepast door Adriatik
Link naar reactie
Share on other sites

Er zijn genoeg firma's die je prima kunnen begeleiden, als je zelf even goed onderzoek doet kan je dat ook prima zelf regelen en heb je alles zelf in de hand(is niet moeilijk je moet even de weg weten de 1e keer), ik heb inmiddels 4 campers voor mezelf uit DE gehaald en van 1 daarvan ook een offerte via parkstadt laten maken(prima contact en offerte met duidelijke uitleg), kwam op nagenoeg geen verschil uit economisch maar je moet er wel wat tijd in steken als je het zelf wil doen, ik vind dat zelf leuk en hou ervan het zelf in de hand te houden dus vandaar mijn keuze het zelf te doen. Wil je dat niet dan betaal je een bijdrage voor deze service. 

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

Wat is er mis met het noemen van bedrijven waar je goede ervaringen mee hebt. Natuurlijk zijn er legio andere bedrijven waar je bij terecht kan, maar mensen willen vaak ook goede/slechte ervaringen weten. Zo heb ik hele goede ervaringen met Tjeu van Horne en Vodeg uit Budel. Het is maar dat u het weet.

Natuurlijk zijn er meer bedrijven die kwaliteit leveren, maar dit zijn mijn ervaringen en daar kunnen anderen hun voordeel mee doen.

Link naar reactie
Share on other sites

11 uren geleden, Adriatik zei:

Dus eigenlijk alleen ervaring ‘van horen zeggen’. Dat schiet niet erg op!

 

Overigens is het niet zo bijzonder dat SFA-Parkstad en degenen die er reclame voor maken, hier met de nodige scepsis wordt benaderd. Iedereen weet dat onder allerlei verschillende namen belanghebbenden van deze club reclame maken. Het is bekend dat jij de kritiek daarop permanent probeert te bestrijden. Niet gek dus dat ook jij gemakkelijk als belanghebbende wordt gezien.

Adriatik , Info en ervaringen

van camper vrienden is wel wat anders dan " van horen zeggen". 

 

Link naar reactie
Share on other sites

14 uren geleden, Roelof zei:

Hou er rekening mee dat de gebruikers van der Honing en Oomlodewijk gelieerd zijn aan SFA Parkstad. 

 

Ze zijn er niet op uit om jou van het voordeligste advies te dienen maar om hun eigen portemonnee zoveel mogelijk te vullen. Dit is niet hun eerste poging, het zal ook niet de laatste zijn.

 

Onlangs is een soortgelijke poging nog verwijderd door moderatie.

Waar baseert u uw nonsens verhaal op dat zij er op uit zijn om hun zakken te vullen en niet de voordeligste optie voor klanten zoeken. U heeft toch geen enkele ervaring met hun. U doet aan stemmingmakerij. Zeer kwalijk en het geeft aan op welk niveau u hier aan dit forum bijdraagt. Geef feiten en veronderstellingen. 

 

 

 

 

aangepast door Oomlodewijk
Link naar reactie
Share on other sites

Mijn ervaring met dit bedrijf is dat er op dit forum verschillende accounts actief zijn die gelieerd zijn aan SFA Parkstad. Dat die accounts misbruikt worden om op slinkse wijze de diensten van dit bedrijf onder de aandacht te brengen. Misbruik, omdat het tegen de regels van dit forum is. Maar het zegt genoeg over de mores van het bedrijf. Met zo'n bedrijf zou ik dus nooit in zee gaan.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

4 uren geleden, Roelof zei:

Mijn ervaring met dit bedrijf is dat er op dit forum verschillende accounts actief zijn die gelieerd zijn aan SFA Parkstad. Dat die accounts misbruikt worden om op slinkse wijze de diensten van dit bedrijf onder de aandacht te brengen. Misbruik, omdat het tegen de regels van dit forum is. Maar het zegt genoeg over de mores van het bedrijf. Met zo'n bedrijf zou ik dus nooit in zee gaan.

U reageert niet op wat ik naar voren heb gebracht.

Dat zegt genoeg. 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik leg deze reactie uit als een veronderstelling dat het schort aan mijn "begrijpend lezen" vermogen. Ik kan je geruststellen, daar mankeert niets aan.

 

Zo'n opmerking zegt wel iets over het niveau van degene die zo'n opmerking plaatst.

 

Maar vooruit, waar wil je dat ik op reageer?

Link naar reactie
Share on other sites

19 minuten geleden, Roelof zei:

Ik leg deze reactie uit als een veronderstelling dat het schort aan mijn "begrijpend lezen" vermogen. Ik kan je geruststellen, daar mankeert niets aan.

 

Zo'n opmerking zegt wel iets over het niveau van degene die zo'n opmerking plaatst.

 

Maar vooruit, waar wil je dat ik op reageer?

Mijn bijdrage hiervoor is heel duidelijk. U ontwijkt wat ik van u vraag en waar ik u op aanspreek. Dan ga ik niet herhalen wat hiervoor gezegd is. Het bewijst mijn stelling van hiervoor.

aangepast door van der Honing
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

3 uren geleden, vespaman zei:

Geen ervaring met een camper. Maar al vaak via www.autotelex.nl voor geimporteerde motoren een rapport laten maken, kost wat geld, dat bijgevoegd en werd zonder meer door de belastingdienst geaccepteerd.

Geld voor camper ook, je kan autotelex raadplegen en eventueel gewoon gebruiken voor de belastingdienst, bij een camper betaal je alleen bpm over het basis voertuig, niet over de camper opbouw, je moet echter wel goed weten welke basis(chassis) precies gebruikt is en welke standaard accessoires etc erop zitten. 

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

3 uren geleden, van der Honing zei:

Mijn bijdrage hiervoor is heel duidelijk. U ontwijkt wat ik van u vraag en waar ik u op aanspreek. Dan ga ik niet herhalen wat hiervoor gezegd is. Het bewijst mijn stelling van hiervoor.

Ik stel je een duidelijke vraag om helderheid te verschaffen in deze discussie. Maar een duidelijk antwoord geef je niet.

Ik zie dat als een poging de discussie te ontwijken. En dan is verder discussiëren ook zinloos. Dus hierbij van mijn kant "einde discussie".

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

1 uur terug, Roelof zei:

Ik stel je een duidelijke vraag om helderheid te verschaffen in deze discussie. Maar een duidelijk antwoord geef je niet.

Ik zie dat als een poging de discussie te ontwijken. En dan is verder discussiëren ook zinloos. Dus hierbij van mijn kant "einde discussie". 

 

De omgekeerde wereld Roelof, zit je soms in de politiek?

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid