Ga naar inhoud

luchtcompressor 12 volt


Jos Smeets

Recommended Posts

Ik was op zoek naar een handzame 12 Volt Luchtcompressor en heb me inderdaad laten verleiden door AlieExpress met een goedkope prul, die op papier 30 Ampere maximaal stroom verbruikt en kan oppompen tot 150 PSI, dus dacht ik dat daarmee 5,5 BAR wel mogelijk moet zijn. Helaas pindakaas, met grote moeite komt hij tot 4,5 BAR en die 30 Ampere blijkt na meting ook niet meer dan 8,9 ampère te zijn. In onze banden van onze Rapido Integraal tot 4400 kg mag 5,5 BAR voor en achter, dat gaat hier dus niet mee lukken. Heeft iemand een tip, waarmee ik het onderweg wel mee lukt? Mijn dank is groot, merci voor het mee denken. 

Scherm­afbeelding 2024-10-14 om 15.29.30.png

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb een aantal jaren een Black&Decker gehad op 12 V (en 220V). 12 V kabel was altijd te kort en daardoor altijd met verlengkabel op 220 V gebruikt. Sinds ‘n jaar heb ik de Makita DMP180Z compressor op accu. Maximaal 8,3 bar; mijn camperbanden hebben ook 5,5 bar nodig. Heel tevreden mee. Ik gebruik de accu ook voor een stofzuigertje van Makita.

Link naar reactie
Share on other sites

6 uren geleden, van der Honing zei:

Ik doe het met een grote Lezyne fietspomp. Als je het regelmatig bijhoudt is het goed te doen. 

Wij deden thuis de afwas vroeger met wat heet water en een afwaskwastje, was goed te doen.

Maar mijn vrouw was toch blij met haar eerste afwasmachine.:classic_biggrin:

aangepast door peetan
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid