Ga naar inhoud

Hoge Veluwe


VMP

Recommended Posts

Dag allemaal,

 

Het stond al een tijdje op onze to do lijst: Een verblijf op de hoge Veluwe, en bij voorkeur in de herfst.

Komend weekend zou het zover kunnen zijn. Maar.... Ik zie de prijzen op de logeerplaatsen.... wat je betaalt en wat je ervoor krijgt...

Daarbovenop heb ik begrepen dat indien je het natuurgebied wil binnengaan, je ook nog eens zo'n 13 euro per persoon en per dag moet betalen.(maar ik kan mis zijn)

Wij zijn camperplaatsen met verzorging/zonder elektra gewoon aan 10 euro. Vertoeven veel in Frankrijk, Italië en Spanje.

Het lijkt me daar een beetje camperonvriendelijk, of overdrijf ik? En een verlengd weekend opaalkust of een weekend Hoge Veluwe...

Ik begin erg te twijfelen.

Doe gerust suggesties, en overtuig me....

 

Vriendelijke groeten,

Peter

Link naar reactie
Share on other sites

Ik sta altijd op de liederholt met kerst, nette camperplaatsen en ook nog is voorzieningen zoals restaurant, snackbar, nette toiletten en douches, op fietsafstand van hoge veluwe(inderdaad entree geld), nu vind ik persoonlijk de veluwe zoom mooier dan de hoge veluwe, en daar hoef je geen entree betalen. Liederholt is de rond de 20 euro p/n dus geen 10 helaas. Kijk even op hun website of je het aanspreekt. 

 

https://www.lierderholt.nl

Link naar reactie
Share on other sites

en een andere favoriet op de veluwe van mij is vierhouten, stuk noordelijker, sta ik ook regelmatig om mountainbike/fietstochten te maken. Meer/groter bos daar en meer mogelijkheden om alle kanten op te gaan. Zijn meerdere campings/camperplaatsen daar, ik sta altijd op de camperplaats van veluwsch karakter. Die hebben altijd plek ook al zijn de camperplaatsen vol, krijg je een campingplek voor de prijs van de camperplaats.

 

https://www.vdbholiday.com/nl/recreatie/veluwsch-karakter

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

Op 30-9-2024 om 16:32, VMP zei:

Dag allemaal,

 

Het stond al een tijdje op onze to do lijst: Een verblijf op de hoge Veluwe, en bij voorkeur in de herfst.

Komend weekend zou het zover kunnen zijn. Maar.... Ik zie de prijzen op de logeerplaatsen.... wat je betaalt en wat je ervoor krijgt...

Daarbovenop heb ik begrepen dat indien je het natuurgebied wil binnengaan, je ook nog eens zo'n 13 euro per persoon en per dag moet betalen.(maar ik kan mis zijn)

Wij zijn camperplaatsen met verzorging/zonder elektra gewoon aan 10 euro. Vertoeven veel in Frankrijk, Italië en Spanje.

Het lijkt me daar een beetje camperonvriendelijk, of overdrijf ik? En een verlengd weekend opaalkust of een weekend Hoge Veluwe...

Ik begin erg te twijfelen.

Doe gerust suggesties, en overtuig me....

 

Vriendelijke groeten,

Peter

Nederland en in het bijzonder de meer toeristische streken is camperonvriendelijk. De Opaalkust is wat dat betreft ook niet te vergelijken met de Nederlandse kuststreek en de provincie Zeeland.

 

Wij verblijven zelden met de camper in Nederland. Als het voor kortere periode is gaan we de Duitse grens over.  Emsland en Munsterland zijn mooi. En daar krijg je niet het idee dat je niet welkom bent met de camper.

Link naar reactie
Share on other sites

Campervriendelijk betekent voor mij het kunnen overnachten buiten een camping of camperplaats. Op een plek waar ik dat wil, natuurlijk wel binnen bepaalde grenzen.

De camper gebruiken als zwerfwagen zoals de Belgen dat zo mooi noemen. Niet vastzitten aan plaats en tijd.

Link naar reactie
Share on other sites

aja ok op die manier, dat heb ik onlangs 4 weken in noorwegen mogen doen, das ideaal, alleen af en toe op camping opzoeken om te wassen en de accu op te laden, maar in NL niet toegestaan idd. Scandinavie is wat dat betreft echt een mekka dan, als je het maar netjes achterlaat en de natuur respecteert. EU is het maar mondjesmaat toegestaan of gedoogt. 

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

Beste mensen,

Zo simpel kan het zijn. Je zet een kleine banale vraag op het forum, en je krijgt van medecamperaars enkele praktische tips.

Wij zijn net terug van de Veluwe. Hebben enkele dagen op Liederholt gestaan. Zoals gezegd door Hymerboy, een locatie aan 20euro per nacht. Alles tot in de puntjes geregeld. We hebben een drietal dagen gefietst/MTB. Werkelijk prachtig gebied. Behalve de weg ernaartoe via Antwerpen... gemiddelde snelheid van 50 km/h. Maar wat een geweldig weekend. Op liederholt alle faciliteiten om te eten, prima sanitair, en niet te vergeten een warenhuis (AH) op fietsafstand. 

Bij ons vertrek een platte start-accu, maar onmiddellijk verholpen door de technische jongens van Liederholt.

 

Dankjewel Hymerboy, 

Wij komen hier zeker terug.

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Wel, die platte startaccu... is de oorspronkelijke accu van het motorgedeelte en ondertussen 14 jaar oud. De mensen daar hebben onze motor kunnen starten met startkabels. Ondertussen heb ik er al een nieuwe batterij laten insteken. Voor het huishoudgedeelte ben ik nu al aan mijn derde accu, maar nu op lithium met een heleboel electronica er achteraan,, app op m'n telefoon .... De startbatterij blijft een klassieke, maar zal nog wel enkele jaren meegaan.

 

Groeten,

Peter

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid