Ga naar inhoud

Schorsen camper.


IJSA

Recommended Posts

Schorsen camper.

Al vele jaren schorsen wij voor de winterperiode onze camper via de officiële site van RDW. Nooit problemen, altijd correct verlopen. Toen wij onlangs de camper weer wilden schorsen kwamen wij, ongewenst, op de site terecht van: “RDW schorsen van uw camper…”.  Deze site heeft een lay-out die sprekend lijkt op de originele site van de RDW en hierdoor suggereert die van het RDW te zijn. Deze site behoort echter toe aan een commerciële organisatie t.w. “Voertuig Schorsen.nl” uit Den Dolder. Wij betaalden € 64,05 aan deze organisatie. Bij navraag RDW bleek dit echter maar € 29,10 te kosten. Bij reclameren werd, zonder enige vorm van excuus, alsnog verschil teruggestort. Wil mede camperaars hierbij dan ook waarschuwen voor dit soort misleidende sites.

p.s.

Dit voorval is ook bij RDW gemeld. Zij onderzoeken of er maatregelen genomen kunnen worden tegen dergelijke websites.

Fred IJsendoorn

ALMELO.

Link naar reactie
Share on other sites

De site lijkt volgens mij in het geheel niet op die van het RDW.

Bovendien staat op de site de volgende tekst:

"VoertuigSchorsen is een intermediair voor het schorsen van voertuigen maar is geen onderdeel van en handelt niet namens de RDW."

Ik schors mijn camper ook elke winter en als je naar www.RDW.nl gaat kan er niks fout gaan volgens mij.

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ook ik ben er voor het eerst ingetrapt. Het is heel gemakkelijk om op deze site te komen. Er wordt niet duidelijk gemaakt dat het hier om bemiddeling gaat. 
Het verliep allemaal wat anders dan vorig jaar. Maar dat kan. Ook viel het mij te laat op dat het weer duurder was geworden. Dat was dus de bijdrage van 34,95 euro voor deze ‘bemiddelaars’. Maar we leven nu eenmaal in een vreemde tijd met mensen die op een andere manier hun geld willen verdienen. Ze zijn ook actief bij sites voor de aanvraag van toeslagen. Jammer dat deze sites niet gewoon geweerd kunnen worden.

 

Gr. Jaap Noordhoff. 

Link naar reactie
Share on other sites

Niet duidelijk?

 

Quote

VoertuigSchorsen is geen vertegenwoordiger van de RDW, maar een online intermediair voor het schorsen van voertuigen.

1. Het staat op de eerste bladzijde, geen RDW.

2. Je hoeft daar niet met DigiD in te loggen.

3. De hele procedure lijkt niet op die van de RDW.

 

Hoe duidelijk wil je het hebben?

Link naar reactie
Share on other sites

Ik begrijp uw tegenreactie. Maar als je op

de eerste pagina komt, dan staat er nergens dat het geen RDW is. Ook de kosten pas in stap 2 met bij de uitleg van de kosten: 34,95 verwerkingskosten. Dat is allemaal vaag en wekt zeker niet de indruk dat het om bemiddeling gaat. 
Maar helaas zijn we niet allemaal zo slim als u. Dergelijke praktijken moeten niet mogelijk zijn en zijn ook zonder enige waarde. 

Link naar reactie
Share on other sites

3 uren geleden, Jaap Noordhoff zei:

Ik begrijp uw tegenreactie. Maar als je op

de eerste pagina komt, dan staat er nergens dat het geen RDW is. Ook de kosten pas in stap 2 met bij de uitleg van de kosten: 34,95 verwerkingskosten. Dat is allemaal vaag en wekt zeker niet de indruk dat het om bemiddeling gaat. 
Maar helaas zijn we niet allemaal zo slim als u. Dergelijke praktijken moeten niet mogelijk zijn en zijn ook zonder enige waarde. 

Vooruit maar weer, voor de niet zo slimme mens, het heeft trouwens niets met slim te maken maar met lezen.

Hans.thumb.JPG.215976fe146e546877fbf92f2f9dad42.JPG

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid