Ga naar inhoud

Gasflessen in Italie


carla K

Recommended Posts

Op 21-8-2024 om 14:39, Magic Ed. zei:

Neem een EU-vulnippelset mee en je kunt overal aan de tankstation vullen met LPG.
 

Serieus, een "gewone" propaanfles, zonder 80% vulbeveiliging, zelf vullen bij een LPG tankstatiion!!!!! Ben je levensmoe of zo of heb je een verschrikkelijke hekel aan Italianen? Dit soort flessen worden op gewicht gevuld door een officieel gasvulstation. Er is helaas geen up to date lijst van adressen beschikbaar en ja, neem inderdaad een EU-vulnippelset mee.

aangepast door GeMa
Link naar reactie
Share on other sites

2 uren geleden, GeMa zei:

Serieus, een "gewone" propaanfles, zonder 80% vulbeveiliging, zelf vullen bij een LPG tankstatiion!!!!! Ben je levensmoe of zo of heb je een verschrikkelijke hekel aan Italianen? Dit soort flessen worden op gewicht gevuld door een officieel gasvulstation. Er is helaas geen up to date lijst van adressen beschikbaar en ja, neem inderdaad een EU-vulnippelset mee.


Op gewicht met de bekende dichtheid van LPG is die 80% precies haalbaar voor iemand die kan rekenen. Dan krijg je als uitkomst liters en dat geeft de pomp ook aan. Dus zit jouw pijn waarschijnlijk in jouw rekenbrein?
 

Link naar reactie
Share on other sites

Ed, mensen aanzetten om een gewone propaanfles zelf bij een LPG station te vullen is gewoon gevaarlijk (en bovendien veelal strafbaar). Zie je het al gebeuren, kom je aanrijden, fles er uit, wegen hoeveel er nog in zit, omrekenen, vullen en op tijd stoppen, ja hoor, dat gaat de gemiddelde camperaar doen, we hebben immers allemaal een personenweegschaal in de camper en weten hoe te bepalen hoeveel liter er nog in kan/mag. En ja hoor, dat laat de gemiddelde pompstationhouder toe, want in circa de helft van de EU landen is het zelf vullen van LPG-flessen al niet eens toegestaan.

aangepast door GeMa
Link naar reactie
Share on other sites

2 uren geleden, GeMa zei:

Ed, mensen aanzetten om een gewone propaanfles zelf bij een LPG station te vullen is gewoon gevaarlijk (en bovendien veelal strafbaar). Zie je het al gebeuren, kom je aanrijden, fles er uit, wegen hoeveel er nog in zit, omrekenen, vullen en op tijd stoppen, ja hoor, dat gaat de gemiddelde camperaar doen, we hebben immers allemaal een personenweegschaal in de camper en weten hoe te bepalen hoeveel liter er nog in kan/mag. En ja hoor, dat laat de gemiddelde pompstationhouder toe, want in circa de helft van de EU landen is het zelf vullen van LPG-flessen al niet eens toegestaan.


Inderdaad jouw brein gaat dit te boven. Ik hoef geen weegschaal mee. Ik heb thuis de lege fles gewogen en weet dus hoeveel kilo's (omgerekend naar liters) er in kan. Zodra de fles leeg is schakel ik over naar de tweede fles en hoef dus nooit een niet lege fles bij te vullen. En ja, in Nederland mag dat niet en doe ik dat ook niet. Maar elders gewoon toegestaan om zelf flessen te vullen aan de pomp.
 

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Op 20-8-2024 om 19:03, carla K zei:

In september naar Italie met de buscamper. Kunnen we daar onze Nederlandse gasflessen omruilen of vullen?

Als je met twee volle gasflessen vanuit Nederland vertrekt kan je een hele tijd vooruit. Als jouw buscamper ook nog eens een compressorkoelkast heeft dan nog langer, maar dat heb je niet aangegeven.

Zolang je de kachel niet gebruikt valt het gasverbruik wel mee.

 

Ik heb het nog niet bij de hand gehad, maar zou ik voor langere tijd naar het zuiden gaan zou ik één volle Nederlandse fles meenemen en ter plaatse in Italië een tweede aanschaffen, die zou ik daar gebruiken. Op het moment dat je weer richting huis gaat kan je de Italiaanse fles weer inleveren en gebruik je onderweg de Nederlandse fles weer.

Je moet allen zorgen dat de aansluiting van de tijdelijke fles op jouw originele installatie past.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid