Ga naar inhoud

Plaats dakairco op camper


Jos Smeets

Recommended Posts

Beste mensen, wij hebben een Rapido 8096 DF Integraal camper uit 2018, een soort jubileum model, waar in de slaapkamer van achter een soort frame tegen het dakraam zit, met daarin verlichting. Normaal is dat raam bij uitstek geschikt om een dak airco te bouwen, echter dat frame staat in de weg. Naar voor schuiven kom ik tegen de satelliet schotel, naar achter is eventueel nog wat ruimte. Probleem is dan wel, dat we er een extra gat bij krijgen en ik vraag me af of dat niet de dakconstructie ondermijnt?

Wie heeft hier ervaring mee, is er een Rapido 8096 DF eigenaar, die met hetzelfde probleem geworsteld heeft? Ik probeer wat foto's mee te plaatsen, zodat jullie een idee krijgen van het probleem. Wij zitten dus nogal verlegen om een goede tip, zoals jullie begrijpen. Je mag ook mailen naar jossmeets@zeelandnet.nl .

 

 

IMG_6371.jpeg

IMG_6374.jpeg

IMG_6378.jpeg

IMG_6382.jpeg

Link naar reactie
Share on other sites

10 minuten geleden, Adriatik zei:

Voor advies kun je bij meer bedrijven terecht dan uit de kring van Magic Ed.. Daarvoor hoef je niet van Zeeland naar Veldhoven te rijden.

Zeelandnet, werkt ook buiten Zeeland en Sandor Luiken werkt ook buiten Veldhoven en komt aan huis monteren.
 

Link naar reactie
Share on other sites

2 uren geleden, Adriatik zei:

Voor advies kun je bij meer bedrijven terecht dan uit de kring van Magic Ed.. Daarvoor hoef je niet van Zeeland naar Veldhoven te rijden.

Weer zo'n onnodige en vervelende opmerking van Adriatik richting Magic Ed. Nutteloze bijdrage.

Als je met gerichte bijdrage in de vorm van bedrijven was gekomen dan had je een bijdrage geleverd. Nu wil je alleen maar richting Magic Ed je frustraties kwijt.

 

.

  • Thanks 1
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

6 uren geleden, Jos Smeets zei:

Een bank airco is doorgaans ok voor campers tot 6 meter, de onze is 7,5 meter, dus zal dat niet goed gaan

 

Dat is niet 100% zeker. Vraag eerst advies van de deskundige. En bedenk, met een slimme opstelling kun je toch het doel bereiken. Je hoeft immers niet in de hele camper overal te koelen tot dezelfde temperatuur.
 

aangepast door Magic Ed.
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bedankt voor alle tips. Uiteindelijk is vandaag de Webasto Tool Top Tral 28 V dak airco door Sandor Luiken in Veldhoven geplaatst in plaats van het aanwezige dakluik. Het onderframe past net mooi tussen de lampjes van het plafond armatuur. Ben er blij mee, laat nu de hitte maar komen.

groeten Jos Smeets

  • Like 2
Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb geen idee, ze zijn volgens mij ook maar pas op de markt. Gewoon de website raadplegen en bellen. Als je een buscamper (VAN) hebt is dit wel de oplossing en zeker als je er een hebt met een hefdak. Als je nu een  Ducato 4 persoons hebt met een extra bed boven in het uitklapbare dak en een achter. Als je bet zin vieren bent, kun je je niet permitteren een bankkast op te offeren aan een bank airco, dan is dit toch wel veel slimmer.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 4-9-2024 om 17:57, Jos Smeets zei:

Bedankt voor alle tips. Uiteindelijk is vandaag de Webasto Tool Top Tral 28 V dak airco door Sandor Luiken in Veldhoven geplaatst in plaats van het aanwezige dakluik. Het onderframe past net mooi tussen de lampjes van het plafond armatuur. Ben er blij mee, laat nu de hitte maar komen.

groeten Jos Smeets


Geweldig, helemaal perfect geluisterd naar mijn advies. Ook Sandor de groeten gedaan?
 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid