Ga naar inhoud

Onvriendelijke camping eigenaren


Haefkens

Recommended Posts

Graag wil ik iets zeggen over zogenaamde onvriendelijke camping eigenaren

Afgelopen weken in hoogseizoen met camper weg geweest en zie de volgende dingen.

1 stel wil camping oprijden en ondanks aanwijzingen om even te wachten toch gewoon doorrijden waardoor het een en ander uiteraard verkeerd ging

Volgende camping waarom naar ruimte lopen om mijn afval water van de caravan op de juiste manier weggooien als ik het ook op gras van mijn buurman (wij dus) kan weggooien

Volgende camping waarom geen open vuur/ barbecue op gortdroog gras en dan nog aan blazen waardoor vonken in het rondvliegen kan toch niks gebeuren!

En dan nog maar niet te spreken over wel groot gebracht maar niet goed opgevoede kinderen die toiletten vervuilen en toilet rollen afrollen. 

Ik snap wel dat sommige camper eigenaren onvriendelijke worden/zijn

Job Haefkens reis tijd eind jullie begin augustus Italië Oostenrijk Duitsland 

 

.

Link naar reactie
Share on other sites

Zo erg hebben wij het gelukkig nog niet mee gemaakt. Maar ik geloof het meteen wat Haefkens schrijft. Het is zo jammer dat er steeds meer aso's bij komen. Net als HymerBoy gaan wij ook buiten het hoogseizoen. 

Meest tijd in de camper brengen wij door in de winter in Spanje,

Link naar reactie
Share on other sites

Ook in het voor en na seizoen heb je hufters en ook door heel Europa.

Snap niet wat er met "onvriendelijke camping eigenaar" bedoelt wordt.

De tekst gaat over de campereigenaar.

Nogmaals ik lees niks over "onvriendelijke camping eigenaar", maar over camper eigenaars die zich niet aan de regels houden.

aangepast door Derf
Link naar reactie
Share on other sites

denk type foutje in de tekst van de topic starter, zal moeten zijn "camping eigenaren" maakt het wel verwarrend idd.

Op 8-8-2024 om 21:42, Haefkens zei:

ik snap wel dat sommige camper eigenaren onvriendelijke worden/zijn

 

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

In elke groep mensen zit altijd een kleiner deel wat minder omgevingsbewust is, eigen regels kent, of bijvoorbeeld misbruik van bepaalde vrijheden maakt.

Als een groep groeit, groeit ook dit aantal type mensen, ontstaan automatisch meer regels, strenger toezicht, of verdwijnen bepaalde zaken door misbruik.

Het zal niet voor niets zijn dat bijv. het aantal 50+ campings met een verbod voor kinderen en huisdieren toeneemt, mensen willen rust en geen irritaties.

De ervaring leert dat dit type mens goed gedijt rond hotspots en plekken met voldoende faciliteiten, dus als je die links laat liggen dan scheelt dat al iets.

 

Ohja, campingeigenaren is één woord.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Of je over campings of camperplaatsen of boot ligplaatsen overal kom je bepaalde mensen tegen met hu eigen wetten . In de boten wereld komt dit ook voor  een 80 jarige man vervangt zijn brandstoffilter en gooit ze gewoon in de vecht terwijl de afvalcontainer 70 meter verderop stond , en dan gewoon de vuilnis overboord 

 

In kleven stonden wij met de camper daar moest je 6,50 per nacht betalen zonder stroom , stroom was 3 euro . Sommige namen geen stroom maar toen de campingeigenaar avonds weg ging naar huis gingen de stekkers er in en morgens vroeg voor dat de eigenaar weer kwam waren de stekkers er weer uit en zo ging dit enkele dagen door . Na een paar jaar later  stonden wij daar weer , maar zijn tarief was 9,50 euro inc. stroom andere keuze was er niet meer .

 

Ik kan er wel een boek overschrijven , maar ik stop er nu mee .

Link naar reactie
Share on other sites

Beste Haefkens,
Ik zou zeggen: hanteer de meer gebruikelijke term 'camperaars'. Dat voorkomt misverstanden.
Maar inderdaad: zeer ergerlijk als je met hufters te maken krijgt op de camping c.q. cp's. Ik moet bespeur wel dat hufterig gedrag minder voorkomt in voor- en najaar dan nu in de zomer. Wellicht dat we 's zomers meer te maken hebben met camperhuurders en camperaars die geen weet hebben van enige camping-etiquete. Geen grijs water stiekum onder de haag gooien, geen radio op discosterkte, geen constant geklapper met de zijdeur van jouw buscamper, (en al helemaal niet om 7 uur 's ochtends) geen constant geblaf van jouw hond als iemand (met of zonder hond) voorbij loopt, of overmatig hard praten en hard lachen met voor je een berg lege bierblikjes... of kinderen racend op de fiets over de camping schreeuwend naar elkaar en zonder op te letten, ik heb er nog een aantal maar laat maar😐 We waren wegens een bijzonder afspraak bij uitzondering een week op vakantie in juli maar dat hoeft voor ons niet meer. 
Je wilt hufterig gedrag vermijden? Een deel ervan lukt als je het hoogseizoen mijdt. Prima vooruitzicht mocht je nog werken en uiteindelijk met pensioen gaan.🍻

aangepast door Don Esteban
Link naar reactie
Share on other sites

@ Dons Esteban

Ga ervan uit dat je verwijst naar de een na laatste regel.

Ik verwacht dat hij daar ook "camping eigenaren" bedoeld.

 

Wij zien dat soort asociaal gedrag het hele jaar door. Alleen zijn er in het hoog seizoen/vakanties natuurlijk meer campers en caravans.

Sinds 2011 reizen wij het hele jaar door met de camper (weekenden en korte vakanties, niet in juli en augustus 😉  )

Zeker sinds de Corona, hebben we het gedrag sterk achteruit zien gaan op campings en camperplaatsen.

Link naar reactie
Share on other sites

Frans, je hebt gelijk, de topic starter bedoelt campingeigenaren en vergist zich aan het slot door camper eigenaren te schrijven.
Maar het neemt niet weg dat de ondernemer sterke schouders moet tonen. Met onvriendelijkheid schiet je je als campingeigenaar in je eigen voet. 
Ergens in Italie reed ik 2 jaar geleden om 15:00 uur een camping op. Slagboom stond open. Buiten op straat stond alles vol geparkeerd. Geen plek meer om vandaar uit de receptie te bezoeken. Op de receptie-voordeur stond 'Gesloten'. Om 17:00 uur weer open. Gaan we 2 uur wachten? Nou, liever niet dus ik rijd naar een lege plek zodat we niet in de weg staan. 
Om 17:00 uur ging ik me aanmelden en kreeg direct op een ronduit beschamende manier de kast uitgeveegd door een heks . Ik had helemaal niet het terrein mogen oprijden, laat staan op een perceel gaan staan. Aan de poort stond n.l. hoe ik me had moeten gedragen. Later zag ik dat aan die poort een wildernis van bordjes hing met allerlei geboden en verboden. Wat een klantvriendelijkheid. 🤨 Ik heb direct voor 1 nacht betaald en haar 's morgens bij vertrek geen blik waardig meer gegund toen ze een poging deed om te zwaaien...

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid