Ga naar inhoud

Sunlight i69l


piet2691

Recommended Posts

2 uren geleden, piet2691 zei:

Beste camper vrienden, wijn zijn ons aan het orientern voor aankoop van de sunlight i69l. Wie heeft ervaring met deze camper?


Deze wordt gemaakt in Duitsland en is daar ook veel verkocht en op de weg. Het is het B-merk van Dethleffs.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Of een Sunlight een B merk van Delthleffs is weet ik niet. Het is in ieder geval familie van Carado en zijn zijn beiden onderdeel van de Hymergroup. De i69L komt qua indeling overeen met de Carado i449.

Merknaam van beide merken is CAPRON, zo staan ze ook op kenteken, ze komen namelijk uit dezelfde fabriek.

https://www.capron.eu/lang/en/

 

Dan over de kwaliteit, daar is niets mis mee, het is alleen net iets goedkoper en minder luxe in de afwerking dan bv een A merk zoals Hymer.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...
Op 31-7-2024 om 17:00, piet2691 zei:

Beste camper vrienden, wijn zijn ons aan het orientern voor aankoop van de sunlight i69l. Wie heeft ervaring met deze camper?

Wij hebben sinds januari van dit jaar een nieuw geleverde Sunlight T68 in gebruik. Na ervaringen met huurcampers van Franse origine (Chausson en Challenger) zijn wij erg content met de kwaliteitsbeleving van de Sunlight. Stijvere opbouw, rijdt strakker, stiller en interieur degelijker met betere afwerking. Helemaal prima zo'n Sunlight!

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dag allemaal,

 

Ik rijd zelf met een LMC. Maar mijn dealer is ook dealer van Sunlight. Onlangs vroeg ik hem welk van beide merken hij zou verkiezen. Ik denk er namelijk aan om binnen een paar jaar een nieuwe camper te kopen. Hij raadde mij voor mijn gebruik de sunlight aan. (ik durf al eens op grindwegen of dergelijks de streek te verkennen)Iets goedkoper dan LMC, iets minder franjes en bling-bling. Maar stevig afgewerkt.

Mijn volgende camper wordt dus waarschijnlijk een sunlight, tenzij ik het groot lot win, want dan wordt het een 4X4 op mercedes chassis. (ik denk Hymer) Maar dat speeltje is niet te vergelijken met waar ik nu mee rondtrek...

 

Groeten,

Peter

Link naar reactie
Share on other sites

9 uren geleden, VMP zei:

Dag allemaal,

 Hij raadde mij voor mijn gebruik de sunlight aan. (ik durf al eens op grindwegen of dergelijks de streek te verkennen)Iets goedkoper dan LMC, iets minder franjes en bling-bling. Maar stevig afgewerkt.

 

9 uren geleden, VMP zei:

Het belangrijkste verschil tussen een nieuwe LMC en een nieuwe Sunlight is dat de LMC een houtvrije opbouw heeft en een Sunlight niet.

Dat is een wezenlijk verschil. En ik verbaas mij er telkens weer over dat dit aspect bij de keuze van een nieuwe camper nauwelijks aandacht krijgt.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Precies en daar zit nu ook het prijs verschil en de het kwaliteitsverschil. Het meerendeel van de camper kopers weet echt niet hoe hun camper opgebouwd is. Niks mis met budget camper maar weet wat je koopt. Ik heb zelf ook een budget camper van de knaus groep.

 

https://camperforum.nl/viewtopic.php?t=8470625&start=28

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

2 uren geleden, VMP zei:

Dankjewel allebei. Dit is zeer belangrijke informatie. Iedereen maakt het wel eens mee dat er om één of andere reden water binnenstroomt. En dan is kunststof ruim te verkiezen boven hout.

Thanks

 

Peter

Precies. Dat is juist de reden. Lekkage wordt vaak pas ontdekt op het moment dat het al lang aan de gang is. Dan is het hout in de opbouwconstructie soms al zodanig aangetast dat het vervangen moet worden. Met hoge kosten als gevolg.

Bij een opbouwconstructie van aluminium of kunststof is het een kwestie van drogen, het lek opsporen en dichten. 

Link naar reactie
Share on other sites

2 uren geleden, CaradoT135 zei:

Wat dacht je van het veroudering proces wat bij kunststof optreed?

Het gaat om het geraamte. Dat wordt niet blootgesteld aan weersinvloeden. Dus met dat verouderingsproces valt het wel mee. Het geraamte is trouwens meestal dan van aluminium en niet van kunststof. 

Maar ik heb ook een voorkeur voor de buitenkant van gfk. Het is veel sterker dan aluminium. Raak je met een aluminium buitenkant een tak of wat dan ook, dan is een buts meteen het gevolg. Bij gfk meestal niet. En is dat wel het geval dan is dat veel makkelijker en dus goedkoper om het te repareren. Het enige nadeel van een gfk-buitenkant t.o.v. aluminium is dat het op termijn enigszins verkleurt. 

Het verdere verouderingsproces ben ik niet bang voor. Er varen nog steeds legio polyester boten uit de 60-er jaren van de vorige eeuw. Die zijn onderhand dus 60 jaar oud. De meeste campers zullen dat niet worden.

Link naar reactie
Share on other sites

24 minuten geleden, Roelof zei:

Precies. Dat is juist de reden. Lekkage wordt vaak pas ontdekt op het moment dat het al lang aan de gang is. Dan is het hout in de opbouwconstructie soms al zodanig aangetast dat het vervangen moet worden. Met hoge kosten als gevolg.

Bij een opbouwconstructie van aluminium of kunststof is het een kwestie van drogen, het lek opsporen en dichten. 

Kijk eens op het Youtube kanaal van WU-Mobile, ik ben erop geabonneerd.

Daar wordt verslag gedaan van verschillende waterschade-reparaties bij campers. O.a. van een Sunlight waarbij de schade overigens nog meevalt als je dat vergelijkt met andere soortgelijke reparaties zoals die van een Dethleffs Magic Edition.

 

Trek zelf de conclusie maar.

 

 

aangepast door Roelof
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid