Ga naar inhoud

Vb full air 4c luchtvering


joh

Recommended Posts

Volledige VB luchtvering onder de camper schijnt echt fantastisch te rijden en zou niet te vergelijken zijn met hulpluchtvering tussen de bladveren.

Het zou veel comfort met rijden geven en je kunt een camper met volledige luchtvering zelfs enigszins levelen. Kosten zijn dacht ik ca. €10.000,00.

Op YouTube kun je wat filmpjes over volledige lichtvering onder de camper vinden. Ervaringsdeskundigen vind je eerder op het camperforum.

Link naar reactie
Share on other sites

9 minuten geleden, Camper-T zei:

Volledige VB luchtvering onder de camper schijnt echt fantastisch te rijden en zou niet te vergelijken zijn met hulpluchtvering tussen de bladveren.

Het zou veel comfort met rijden geven en je kunt een camper met volledige luchtvering zelfs enigszins levelen. Kosten zijn dacht ik ca. €10.000,00.

Op YouTube kun je wat filmpjes over volledige lichtvering onder de camper vinden. Ervaringsdeskundigen vind je eerder op het camperforum.


Met Semi-Air op de AlKo-achteras, dus niet "tussen" de bladveren kun je ook prima levelen. Dan ben je voor ongeveer 4000,- euro klaar inclusief gewichtsverhoging via de RDW.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Hulplucht tussen de bladveren van een (Fiat Light) chassis verhogen/verlagen de as inderdaad niet, die houden alleen de veerweg op niveau, maken deze steviger.

Camperaars die hulplucht nodig hebben om het campergewicht boven de 3500kg te verhogen worden meestal geadviseerd om ook nieuwe voorvering te nemen.

Ik kan je vertellen dat de kosten voor de papierwinkel door WDT-Services, het RDW traject, de nieuwe vering en het C1 rijbewijs halen, iets meer zijn dan €4.000,00.

Maar goed, ik heb hierbij ook 4 nieuwe Koni schokdempers genomen en als je het C1 rijbewijs al hebt scheelt dit aanzienlijk. Het is maar net wat nodig is, wat je wilt.

Link naar reactie
Share on other sites

6 uren geleden, Magic Ed. zei:


Met Semi-Air op de AlKo-achteras, dus niet "tussen" de bladveren kun je ook prima levelen. Dan ben je voor ongeveer 4000,- euro klaar inclusief gewichtsverhoging via de RDW.
 

Zijn er dan buscampers met een ALKO achteras?

Quote

iemand ervaring met luchtvering op alle 4de wielen bij buscamper

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid