Ga naar inhoud

Victor_Ixeo

Members
  • Aantal items

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Victor_Ixeo's Achievements

1

Community reputatie

  1. Beste Forumleden, (zie ook mijn bericht van 2 oktober 2023) Betreft Ducato 150 PK Automaat Euro 6, bouwjaar 2017 op kenteken feb 2018, KM stand 35.000. Probleem: Na zo'n 4 jaar goed gefunctioneerd te hebben merkte ik dat in heuvelachtig- en bergachtig terrein de automaat steeds aan het schakelen was tussen de verschillende versnellingen. Veel vaker dan dat ik gewend was. In Zwitserland reed ik door een galerijtunnel, bergop, en de automaat bleef maar zoeken. Eenmaal van de hoofdweg af moest ik stoppen en keren maar de versnellingsbak deed niets meer, niet achteruit en niet vooruit. Na tussenkomst en hulp van de ANWB / Touring Club Suisse en het uitlezen van de computer (geen foutmeldingen) adviseerde de TCS hulpdienst in de bergen niet op de automaat maar handgeschakeld te rijden. Na zo'n twee uur stil gestaan te hebben startte de TCS hulpdienst de motor en ook de versnellingsbak functioneerde weer. Wij konden gelukkig onze weg weer vervolgen maar het zoeken naar de verschillende versnellingen bij het rijden op de automaat was niet verdwenen. Na alle berichtgeving op dit forum en ook naar aanleiding van mijn eigen ervaringen heb ik besloten mijn koppelingsplaten "Preventief te ruimen" om het zo maar te noemen. Ik heb deze reparatie onlangs laten uitvoeren bij garagebedrijf Peeters te Gemert omdat zij inmiddels veel ervaring hebben met deze reparatie. Nu zijn er een aantal onderdelen die (mogelijk) vervangen moeten worden: Koppelingsplaten (door SACHS) Druklager Vliegwiel (SACHS) Koppelings-cilinder (niet altijd noodzakelijk) Nadat alles gedemonteerd was bleek dat aan de koppelingsplaten eigenlijk niet zoveel mis was, in ieder geval geen afgebroken kunststof onderdelen of iets dergelijks. Wel werd door de monteurs geconstateerd dat er te veel speling zat in het vliegwiel en dat deze daarom vervangen moest worden. Na montage bleek dat de koppelings-cilinder niet goed functioneerde cq afgevuld kon worden en dat mogelijk dit onderdeel de problemen heeft veroorzaakt waar ik mee werd geconfronteerd. Ik heb inmiddels een kleine 200 km gereden met de nieuwe onderdelen en kunnen vaststellen dat alles als "nieuw" functioneert, de echte test zal echter pas volgend jaar over langere afstanden en in de bergen moeten plaatsvinden dus ik wil nog niet te vroeg juichen. Ik hoop en verwacht door deze reparatie problemen onderweg voor te zijn.
  2. Dank voor de info. Hier heb ik wat aan.
  3. Met dit soort opmerkingen schiet ik niet zoveel op Cor !
  4. Ik lees bedragen tussen de 1800 en 2200 Euro. Mijn Fiat professional dealer rekent tussen de 3000 en 3500 euro.
  5. Beste Forumleden, Net als velen heb ik inmiddels ook problemen met de schakelautomaat van mijn Fiat Ducato 150PK , bouwjaar 2017 en op kenteken gezet in februari 2018. (KM stand 35.000) Ik wil niet afwachten totdat ik ergens in het buitenland strand en wekenlang moet wachten op reparatie en dat ook nog tegen onredelijke tarieven lees ik op dit forum. Velen hebben inmiddels een Sachs koppelingsplaat laten monteren en dat wil ik ook laten doen maar ik zoek een betrouwbare garage die deze reparatie al vaker succesvol heeft uitgevoerd en dat ook doet voor een schappelijk tarief. Van mijn Fiat dealer verneem ik dat de koppeling, vliegwiel en druklager moet worden vervangen. Graag ontvang ik van mede-forum leden namen en adressen van garages die deze reparatie succesvol en tegen aanvaardbare kosten kunnen uitvoeren. Graag ook de kosten vermelden. NB: Op dit forum wordt garagebedrijf Wessels genoemd (ACS Wessels) maar zij doen deze reparatie vanaf 1 april dit jaar niet meer. Alvast bedankt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid