Ga naar inhoud

Gosifix

Members
  • Aantal items

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Gosifix's Achievements

0

Community reputatie

  1. Beste DJSmiley, momenteel wacht ik nog op een telefoontje van de Citroën garage of ze even tijd kunnen maken om de dynamo nog eens goed te testen. Echter overal heb je lange wachttijden. Zij zaten vol tot 3 mei, maar wij willen 27 april weg. Wij hadden ook alle hoop gevestigd op de booster (deel muur) Leek zeer aannemelijk. Toen dat tegenviel stuurde men mij weer naar Citroën. Hoe kan ik eventueel met jou in contact komen om mee te kijken? De booster is bij dealer gebleven helaas.
  2. De 2-de uit uw link is geplaatst, maar weer verwijderd omdat het niet het gewenste effect had.
  3. Vanochtend ook contact gezocht met ander bedrijf. Echter iedereen zit vol, vol.
  4. Beste Camper-T , af fabriek heeft deze camper geen booster. Is gecheckt bij Adria. Ook kan ik er niet een vinden op de geijkte plekken. Precies. Ik denk ook dat er iets niet klopt vanuit de dynamo. Op mijn display staat heel af en toe wel een waarde rond de 14 volt. Ook gemeten Direct op de SA. Later is het echter weer weg en staat er hooguit 12,2 volt. Ook op de SA gemeten met multimeter.
  5. Beste Carado T135 Type booster : Schaudt Booster WA 121525 25 Amp volgens offerte ACCU : 2 x Varta AGM 90-95 Ah Achteraf ingebouwd : Geen idee . Niet de eerste eigenaar. Electroblok : Nordelectronica NE237
  6. Dank je wel voor je snelle reactie. Bij alle documentatie die ik heb gekregen, zat niet over een booster bij. En ik heb hem ook niet ergens "gevonden". De dealer heeft hem tijdelijk aangesloten bij de EBL ( Blauw votronic kastje). Op het display gaat het koppelteken (rood) aan zodra ik de motor start, dus zal ontkoppeld zijn als je stil staat. Op de SA zit de schakeling voor de intelligente dynamo. Die heeft de Adria dealer ook ontkoppeld (i.o.m. hun Fiat dealer). Ook dan ging de dynamo niet laden, hebben ze mij laten zien. Sterker nog op enig moment gaf het display in de camper zelfd -40 AMP aan. Zoveel stroom werd er getrokken. Ik zal deze Ronlad Zwiebel eens benaderen.
  7. Vorig jaar hebben wij een Adria Compact Axxess DL obv een Citroën Jumper aangeschaft bj. 2020. Een hele overgang vanaf onze vertrouwde Fendt Fiat Ducato 2,5 catTDI met simpele techniek naar deze complexe electronica. Het liefst snap ik alles, maar helaas lijkt dat nu een utopie. Nu heb ik dus een 'probleem' wat ik niet snap. Op enig moment begon het mij op te vallen dat de capaciteit van de accu's bij aankomst leger zijn , dan bij vertrek. Dan zijn de vaak vol bij vertrek omdat wij vaak aan de paal staan. Als ik simpel meet op de accu met draaiende motor blijft het voltage vaak net boven de 12 volt staan. Mijn conclusie hij laad dus niet bij. Naar garage geweest, monteur doet zelfde test en trekt gelijke conclusie. Dus week later wil men samen met Citroën Frankrijk op afstand meekijken. Wat schets mijn verbazing, bij de garage doet hij het goed (voldoende laadspanning 14 volt). Zij sturen mij naar een Adria dealer. Daar gekeken en die meten weer de 12 volt en zeggen er is iets met het motorische deel ( Zij hebben zelfs het camperdeel afgekoppeld.) U moet naar de Citroën garage. Ondertussen heb ik allerlei verhalen gelezen over " intelligente dynamo's ", die de SA maar tot 80% bijladen en dan stoppen en mogelijk ook de capaciteit van de HH accu's opsoeperen tijdens het rijden. Zou goed kunnen omdat bij aankomst zowel de SA als HH fors minder. Via de paal laadt dit wel weer op natuurlijk. Een oplossing zou een booster kunnen zijn volgens de Adria-dealer. Dus deze week zou deze geïnstalleerd. Helaas blijkt dit geen soulaas te bieden. De dealer heeft weer de camper afgekoppeld, maar laden ho maar. Men heeft ook intelligente dynamo even afgekoppeld. Hielp ook niet. Dus advies is weer naar Citroën te gaan. Kortom van het kastje naar de muur dus. Ik kom thuis van de Adria dealer en tot mijn verbazing blijft hij weer te laden ( 14 volt op display en dikke plus in Amp) via de motor. Dus dachten we miscchien ergens een slecht contactje gehad. Volgende dag helaas weer het oude euvel. Nog extra gaan rijden. Wellicht doet hij enkel tijdens het rijden. Helaas Vanmorgen even gestart en nu gaf hij weer 14 volt aan. Dus aan het laden. Vanmiddag gestart helaas weer de enkel de 12 volt . Dus niet laden. Ik weet het niet meer. Heeft iemand enig idee of komt dit iemand bekend voor dan hoor ik dat graag. Mvg Harry Garagoski.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid