Ga naar inhoud

Robbert

Members
  • Aantal items

    19
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Robbert won de laatste dag op 11 januari

Robbert had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Robbert's Achievements

5

Community reputatie

  1. wat betekent het voor de verzekering als camper gestolen wordt uit stalling met de sleutels erin?
  2. Robbert

    Sunlight i69l

    Wij hebben sinds januari van dit jaar een nieuw geleverde Sunlight T68 in gebruik. Na ervaringen met huurcampers van Franse origine (Chausson en Challenger) zijn wij erg content met de kwaliteitsbeleving van de Sunlight. Stijvere opbouw, rijdt strakker, stiller en interieur degelijker met betere afwerking. Helemaal prima zo'n Sunlight!
  3. Ik herken dit 'probleem'. Bij onze camper (Fiat Ducato 140 pk 2024) heeft zich dat ook een tweetal keer voorgedaan bij echt hele forse wind waarbij er een plotse verandering optrad bij wind vanaf de zijkant, dus bijvoorbeeld bij het inhalen van een vrachtwagen of het passeren van een groenstrook of viaduct waarna de wind weer vrij spel had. Ik schat in dat ik toen te maken had met minimaal windkracht 7, misschien wel 8 met uitschieters naar 9. In ons geval waren de omstandigheden qua windkracht al dusdanig dat ik al twijfelde of het rijden op de cruise control wel de beste keus was. Bij een plotse wijziging van de zijwind grijpen de veiligheidssystemen in. Te voorkomen door in dergelijke weersomstandigheden niet op de cruise control te rijden. En wat mij betreft (onze ervaring) komen die weersomstandigheden niet zo heel vaak voor. Dit issue lijkt mij dus alleen een probleem als het zich ook voordoet met een meer normale windkracht. Maar is dat het geval?
  4. mooi avontuur in ieder geval. Misschien vind je hier relevante info; https://wereldreizigers.nl/wereldreis/voertuig-verschepen-kosten-overlander-camper-buscamper/
  5. Beste Ben, ik snap je frustraties, maar volgens mij is de NKC er voor het lobbyen en niet voor het actievoeren......en je ziet het met de boeren, fysiek actievoeren op het Malieveld heeft weinig tot geen effect. Geduld en genieten van wat er wel is/wel kan is het devies.
  6. Op 22 september 2022 besteld; een nieuwe Sunlight T68 Adventure Edition zonder hefbed, 140 pk diesel en 9-traps automaat. En na lang wachten en paar keer uitstel van leverdatum is het op vrijdag 26 januari dan eindelijk zo ver! Dan halen we 'm op bij de dealer. De voorpret is al leuk
  7. Sorry voor late reactie, maar meeste was snelweg, ook door de bergen. Maar weinig binnendoor en weinig hele stijle klim. Route Nederland-Duitsland-Tjechie-Slovenie-Kroatie-Oostenrijk.
  8. ik heb tijdens afgelopen vakantie 15 liter AdBlue verbruikt op 3400 km ..... (2023 Ford 2.0 TDci 170 pk automaat).
  9. Lees ik goed qua gebruik enerzijds u en uw vrouw (2 personen) en anderzijds uw zoon en zijn kind (ook 2 personen?). Als er maximaal 2 personen gebruik maken, dan zou ik hefbed weglaten. Scheelt gewicht, hoofd- en kastruimte. Dan denk ik aan lengtebedden waar ook 1 groot bed van gemaakt kan worden en, meerdere modellen hebben dat, optioneel met nog een extra te creëren 1 persoons bed bij zit aan voorzijde (voor uw kleinkind). Dan heb je dus een 2 + 1 slaap indeling. Wij hebben een Sunlight T68 gekocht met lengtebedden zonder hefbed en zonder optioneel ombouw naar 3e slaapplaats. Alkoof is in- en uitklimmen. Op zekere leeftijd niet meer fijn. Optisch (persoonlijk) vind ik het ook niet zo fraai en geeft meer luchtweerstand met rijden. Succes met de zoektocht.
  10. Ik denk (vermoeden) dat na het software gedoe wat begon bij Volkswagen, Fiat mogelijk eieren voor haar geld heeft gekozen waardoor recentere diesels in orde zouden zijn. Andere logische verklaring kan ik niet bedenken. En dat AdBlue verbruik, dat is wel erg laag. Ik verbruikte afgelopen vakantie met een Ford huurcamper (2.0 diesel, 170 pk, automaat) over 3400 km zo'n 14 liter AdBlue.....vond dat rijkelijk veel....
  11. wordt voor volgende onderhoudsbeurt een ander adres zo te lezen
  12. Beste Carel, weet je waar het prijsverschil door wordt veroorzaakt? Hoger uurtarief of veel meer uren? Hogere onderdelenprijzen? Als je oorzaak weet wordt het makkelijker om te bepalen of alternatieve keuze zinvol is. Voorbeeld, Audi monteur die in zelfde garage ook aan Skoda's sleutelt (dealerbedrijf) kost per uur voor sleutelen aan de Audi meer dan aan sleutelen aan de Skoda.
  13. Ik denk niet dat er een eenduidig of optimaal antwoord is op je vraag. Of misschien is het niet eens een vraag-antwoord maar meer het aftasten van onzekerheden op basis van ervaring van anderen. De grootste onzekerheid blijft echter gezondheid. Je hebt daar slechts indirect een beetje invloed op, maar de echte gezondheidsissues die jouw 'avontuur' kunnen bedreigen, daar heb je geen invloed op. Dus volgens mij moet jouw onderzoeksvraag zijn "heb ik een back-up als het niet meer gaat (permanent wonen in de camper)?". En wat die back-up ook is, vroeg of laat zal je erop terug moeten vallen. We gaan immers niet allemaal op ons 93e vanuit een relatieve gezondheid vredig dood in onze slaap.
  14. Zowel inhoudelijk als qua 'toon' vind ik het een sterke reactie van de NKC. Beleving versus werkelijkheid. Op basis van het sentiment in dit draadje op het forum zou je de indruk kunnen krijgen dat alle Ducato campers of in ieder geval alle met een automaat niet zouden deugen. Er zijn echter geen feiten die dat ondersteunen. Techniek kan stuk, bij alle merken, bij alle voertuigen. Je moest eens weten hoeveel problemen er zijn (geweest) met de DSG automaatbakken van het VAG concern, of de distributiekettingen van de 1.6'en van Peugeot (en die ook in BMW's en Mini's zaten), olieverbruik van de eerste TSI's. En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Maar natuurlijk, als net jij op pad bent met je camper waar je zuur verdiende geld in zit, dan is het niet te verkroppen dat net jij last krijgt van ondeugdelijke onderdelen in een automaatbak van Fiat. Want natuurlijk, hoezo plastic onderdeeltjes?? Belachelijke keuze. En dan kan het uiteindelijk zo zijn dat je echt pech hebt en gedwongen wordt te investeren in een betere oplossing, de SACHS plaat. Hopelijk is de Fiat automaat van onze nieuwe nog te leveren camper beter. Die automaat is een ZF 9-traps automaat, extern ingekocht door Fiat.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid