Ga naar inhoud

Eefman

Members
  • Aantal items

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

Eefman won de laatste dag op 14 april 2023

Eefman had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Eefman's Achievements

4

Community reputatie

  1. Coen. Wij hebben het laten doen bij Truckland Acht (april 2023). Zijn bekend met het probleem en vaker platen vervangen. Kosten waren kleine 2000 euro (Sachplaten en druklager).
  2. Ik gooi het hier even in. Ik heb namelijk ook oudere comformatics gezien dan 2017. Ook met afgebroken plastic. Echter zonder ooit storingen te hebben gehad. Zou het kunnen dat vanaf circa 2017 met de euro norm 6, er door Fiat iets gewijzigd is in de elektronica? Dus platen zijn niet het probleem, maar wel de combi met elektronica en sensoren.
  3. Lijkt op verhaal afgebroken plastic deeltjes. Ze breken niet allemaal in 1 keer af en niet elk afgebroken deeltje hoeft een storing te geven. En soms kan de storing inderdaad verdwijnen. Beetje afhankelijk waar deeltje zich bevindt.
  4. Dat betwijfel ik. Ken er voldoende uit 2018 met klachten. Niet iedereen meldt het meer bij NKC. Wat ik elders ook al aangaf: niet elk afgebroken plastic deeltje hoeft problemen te geven. Is maar net waar het terecht komt cq direct tot gruis wordt vermorzeld. Soms heb je pech en soms geluk.
  5. Mee eens. Alle robotbakken met Euro 6 motoren hebben de inferieure platen. Wellicht bij de 9 traps automaat niet meer. Er zijn geen verbeterde versies op de markt gebracht! Bevestigd door garages.
  6. Goed begrepen. Direct na wegrijden weer op automaat.
  7. Bij ons werkte het om direct na starten, binnen 2 seconden in de 1 te zetten (dus naar handmatig). Dus hebben nooit ontkoppeld enzo. En dit trucje hebben we 10 tallen keren gedaan om de storing weg te krijgen en te kunnen wegrijden. Daarna gewoon weer op automaat verder rijden. Inmiddels zitten er dus Sachs platen.
  8. Wil best actie ondernemen, maar wie nog meer? In je eentje heeft het weinig zin. Wellicht een website aanmaken: comformaticproblems.com of zoiets. Waar iedereen zijn/haar ervaringen en klachten kan achterlaten (met gegevens als bouwjaar camper. soort camper, wanneer probleem is ontstaan etc etc , Dan kan het gebundeld worden. Effe veel publiciteit aan geven. En dan zal Fiat er echt wat mee moeten.
  9. Dat er geen meldingen uit buitenland zijn gevonden klopt in deze niet. Er zijn diverse forums in Frankrijk en GB (en wellicht nog meer landen) waar probleem van de luk platen met comfort matic aan de orde komen. De brief is uit april 2021. Wij zijn inmiddels 2 jaar verder. En de meldingen van problemen met luc platen zijn alleen maar toegenomen. Dit komt wellicht omdat bij veel campers problemen ontstaan zo rond de 30.000 km. Als het campers betreft vanaf bouwjaar 2017 met euro 6 norm, dan is het niet zo verwonderlijk dat er tot begin 2021 nog niet zoveel meldingen waren. (er zijn niet veel campers die in zo'n korte tijd zoveel km rijden). Daarnaast heb ik zelf in april 2023 met meerdere Fiat garages gebeld en allen, zonder uitzondering, wisten mij te vertellen dat ze er meerdere per jaar vervangen wegens problemen met de plastic deeltjes! Circa 10 garages gesproken. Dus reken maar uit.
  10. Dat de één wel storingen krijgt en de ander niet heeft te maken het volgende: niet alle plastic deeltjes die loslaten geven storingen. Hangt er maar net vanaf waar ze terecht komt. En in veel gevallen worden ze direct vermorzeld tot gruis. Maar je kan dus pech hebben en ze gaan zweven met allerhande storingen van dien. Het is ook niet zo dat ze plastic nopjes allemaal tegelijk afbreken. Bij ons waren er 5 helemaal afgebroken en 2 een stukje. En die zijn echt niet allemaal niet één keer "stuk" gegaan.
  11. Bij vervanging van onze platen was andere monteur bezig met een camper uit 2015. Die had dezelfde platen met plastic nopjes. En daarvan waren ook paar afgebroken. Liet het ons zien. Overigens had die camper ander probleem met koppeling en hadden de afgebroken deeltjes zelf geen problemen opgeleverd. Het is maar net waar de deeltjes terecht komen. Soms direct vermorzeld.
  12. Ik ben even benieuwd: is er iemand op dit forum of ken je iemand die formeel Fiat in gebreke heeft gesteld? En zo ja was is/was het resultaat of wellicht loopt het nog? Wij kunnen afwachten op NKC, maar we kunnen ook zelf samen de krachten bundelen. Het gaat inmiddels echt niet meer om een paar campers. Kwestie van rondje bellen met aantal fiat garages. En ik vermoed zelf dat komende jaren meer gedupeerden komen.
  13. Wellicht handige tip om te weten voor iedereen die dit draadje leest. Betreft de foutmelding "Versnellingsbak niet beschikbaar". Wij krijgen deze foutmelding eruit door direct na starten (binnen enkele secondes) handmatig in een versnelling of achteruit te zetten. Dan verdwijnt de melding en kunnen we rijden. Daarna dus de bak weer automatisch laten schakelen. Wat niet weghoudt dat de platen vervangen moeten worden voor Sachsplaten ivm het plastic. Maar je kan dan mogelijk nog wel thuis komen zonder afgesleept te worden.
  14. Heb hem vandaag nog aan de telefoon gehad!!!
  15. Helaas doet Wessels het vervangen niet meer (sinds 1 april).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid