Ga naar inhoud

Gotcha

Members
  • Aantal items

    41
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Gotcha's Achievements

0

Community reputatie

  1. Beste mede camperaars, koop gewoon een SIM kaart in het land waar je op dat moment bent, stop die in een Mifi router, werkt probleem loos, doen wij nu al jaren. In Frankrijk kopen we bij profider Free een SIM kaart voor een maand van 300 Gb data voor € 19.99. We hebben myprivate hotspot ook geprobeert, voor ons was het hopeloos, SIM geblokkeerd, nieuwe SIM op laten sturen naar camping, settings moeten aanpassen. Wij werken nu al meer dan twee jaren met een ARcher MR-600 Mifi. Geweldig ding !.
  2. Ja, zo dachten wij er ook over toen we op zoek gingen naar een grote camper, we vonden wat we zochten bij de Gelderse Camper Centrale, nu Broekhuis. Dus je denkt bij een bonafide groot bedrijf zaken te doen, van oudsher een goeie naam opgebouwd. Maar ik denk dat na de overname door Broekhuis ( een grote landelijke onderneming ) en de directeur die het scepter voert, de service enkel nog beter zou moeten zijn. Het tegendeel is in ieder geval bij ons verschillende keren bewezen. Er is van alles misgegaan. Maar het ultieme was wel het registreren van de camper waarop een aanhang gewicht staat vermeld van 380 kg. En dan wordt je door Bert Middelman met een kluitje in het riet gestuurd en wordt er zonder schroom gezegd : dan had u maar op uw kenteken registratie papieren moeten kijken, wij kunnen er niets aan veranderen. Misschien zijn “de grote jongens” wel de grootste zakkenvullers. Als niets vermoedende klant ben je aan hen overgeleverd en ten prooi gevallen.
  3. Hallo, ja zo zal het in ons geval ook verkeerd gegaan zijn. Het “lullige” is enkel dat Bert Middelman van de Gelderse Camper Centrale zich er luchtig “vanaf maakt” met de opmerking, dat had u zelf kunnen constateren op het kentekenbewijs, wij kunnen niets voor u doen. Helaa kwamen we er pas na een jaar achter, nadat we al twee keer met een autoambulance achter de camper met een electric Smart erop naar zuid Frankrijk waren geweest. Volgens hem / Bert Middelman was het niet mogelijk om dit aan te passen. Gelukkig hebben we ons daar niet bij neergelegd en bij de VRT in Lelystad een herkeuring gekregen. Maar het is belachelijk dat een Gelderse Camper Centrale ( nu Broekhuis ) een klant zo laat sikken. Het geld was binnen moet je maar denken.
  4. Bedankt voor jullie reacties. We hebben niet enkel betaald voor het laten onderbouwen van de trekhaak bij de Gelderse Camper Centale, de camper is ook bij hen gekocht. Ik denk dat de camper ( die nieuw uit Duitsland kwam ) door hen ter keuring is aangeboden bij RDW voordat de trekhaak eronder gebouwd is. We moesten namelijk een maand wachten voordat ie klaar stond. Nadien hebben we van kennissen gehoord die bij de GCC zijn geweest dat onze camper door een ieder te bezichtigen was. Van binnen en buiten. Ja ja, we kunnen er wel een boek over schrijven, wat daar allemaal mis is gegaan. Ik ben in bezit van het groot rijbwijs, dus dat is geen probleem. Gelukkig staat nu op het kenteken bewijs 1900 kg geremde aanhanger. Maar we hebben het allemaal zelf moeten regelen, zonder enige hulp van de Gelderse Camper Centrale of directeur Bert Middelman. Zijn woorden waren : je had zelf maar beter op je kentekenbewijs moeten kijken, dan wist je dat je niet meer dan 380 kg mocht “trekken”.
  5. Hallo mede camperaars en mede bezitters van een Hymer 880 BMLI. Wij hebben ruim een jaar geleden deze camper gekocht bij de Gelderse Camper Centrale. De camper op zich bevalt heel goed. Over de aanschaf via GCC zijn we erg ontevreden, maar dat is een heel ander en lang verhaal. Vorig jaar en dit voorjaar zijn we met deze camper naar zuid Frankrijk geweest. Achter de camper een autoambulance met een electric Smart erop. Leuke combinatie, bevalt ons er goed. In juni keek ik bij toeval eens op de RDW website en zag tot mijn schrik dat ik maar 380 kg ongeremd of geremd achter het voertuig mag “trekken”. Gebeld met RDW, ik kreeg als antwoord : ja meneer, dat staat zo in onze gegevens. 380kg is de max. Zo is uw camper ter keuring aangeboden. U bent strafbaar als u zich hier niet aan houdt, om maar niet te spreken wat de gevolgen kunnen zijn als u betrokken raakt bij een ongeval !!. Daarna gebeld met de GCC gesproken met de directeur Bert Middelman, hem dit voorgelegd, mede om het feit dat we bij aanschaf van de camper hadden aangegeven dat we met een autoambulance met Smart erop op vakantie gaan. Er is door GCC voor aflevering van de camper een chassis verlenging en trekhaak geinstalleerd. Het werd door hem “afgedaan” met de woorden : U had dat zelf kunnen zien op uw kenteken registratie, wij kunnen niets voor u betekenen. Gedesillusioneerd en teleurgesteld met zijn antwoord hebben we ons daar niet bij neergelegd. We hebben de COC verklaring van het samenstel ( Hymer / Alko / Mercedes ) opgevraagd. Daar staat vermeld dat er 1900 kg geremd met aanhanger gereden mag worden. Wederom gebeld met RDW. Die verwees ons door naar het VRT test centrum in Lelystad. Daar contact mee opgenomen, alle documenten opgestuurd, gegevens trekhaak, chassis verlenging, foto’s van de bevestiging trekhaak enz enz. We werden daarna uitgenodigd om met de camper langs te komen. Afgelopen week is de camper aldaar herkeurd, nu met aanhanger ( totaal gewicht 1900 kg ) en is goed bevonden. Vandaag het nieuwe kentekenbwijs in de brievenbus ontvangen, met daarop : 1900 kg geremd aanhanger. Dus het kan WEL. Oh ja, hou er wel rekening mee dat de kosten voor zo’n keuring hoog zijn, een bedrag met drie nullen…….
  6. Hallo, camera is een geïntrigeerd systeem van Mercedes, is niet een stand alone unit zoals inde meeste campers nadien wordt geinstalleerd. MBUX systeem van Mercedes
  7. Beste mede camperaars. Ik ben in het bezit van een Hymer 880 BMLI uit 2022. Helaas werkt de achteruitrijcamera enkel in de reverse ( achteruitrijden ) en bij stilstaand voertuig handmatig door de camera toets in te drukken. Uit “ veiligheids’ overwegingen kan dit niet geactiveerd worden tijdens het rijden. Omdat wij rijden met achter de Hymer een autoambulance met daarop een Samrt, zouden we het toch wel prettig vinden om ook tijdens het rijden de camera te kunnen activeren. Dit voorgelegd bij Hymer in Duitsland en de lokale Mercedes dealer, maar men schijnt hier geen oplossing voor te hebben. Is er een techneut op dit forum die tegen dit “probleem” is aangelopen en die hier een oplossing voor heeft ?.
  8. Hoi Frans, bedankt voor je update. Ik heb inmiddels ook de update gekocht overmaatse voertuigen. Lokatie gegevens zijn inmiddels ook opgelost. Ik kan enkel geen langer voertuig met aanhanger dan 9 meter en 6 ton samen stellen. Voor de rest werkt ‘t prima. Heb dit voorgelegd bij mercedes
  9. Hallo Frans, heb jij ervaring met die App ?. Loopt bij mij nog niet zo lekker, ook de support afdeling van Mercedes begrijpt niet waarom mijn voertuig niet staat op de “map” waar ie in werkelijkheid staat. Ook de uitbreiding welke ik heb aangeschaft werkt bij mij niet.
  10. Hallo Frans, bedankt voor de informatie, ik ga de App downloaden en er mee aan de slag. Ik laat het weten op dit forum.
  11. Ik begrijp niet goed waarom men nog steeds een kaartje besteld bij John van myprivatehotspot, in verhouding kost dit veel meer geld en heeft het ook beperkingen in niet EU landen. Vorig jaar had ik dit ook via hem geregeld, was enkel ellende, kaartje een keer geblokkeerd omdat we 10 km vanaf de Zwitserse grens campeerden, we kregen een vervangend kaartje opgestuurd, wel vier dagen zonder internet, maar het was opgelost en in Italie erg slechte bereikbaarheid. Dit jaar hebben we gekozen voor een SIM kaart die je in iedere lokale teleshop van Free, Orange of SFR koopt in Frankrijk. We hadden onbeperkte data voor € 19,99 voor een periode van dertig dagen. Ik had ‘m in een TP-Link modem / router geplaatst, werkte perfect. Zie mijn eerdere berichten. Buiten Frankrijk 50 Gb data.
  12. Het navigatie systeem is een geïntegreerd systeem van Mercedes. Dus geen losse nadien ingebouwde navigatie. Zie foto
  13. Beste mede camperaars. Wij willen midden augustus met een grote camper ( 9 meter ) en een grote boot trailer ( 8 meter ) naar het zuid Frankrijk rijden. Het vinden van geschikte campings of camper plaatsen is moelijk i.v.m de lengte van het gecombineerde voertuig. We zitten te denken aan beveiligde trucker ( vrachtwgen ) overnachtings plaatsen. Heeft iemand daar ervaring mee ??.
  14. Mede camperaars. Wij hebben vorig jaar een Hymer 880 BMLI aangeschaft / laten samenstellen. Vorig jaar zijn we er vier weken mee op stap geweest door zuid Europa. Al snel kwamen we tot de ontdekking dat de kaarten die in het Mercedes systeem zitten bedoeld zijn voor voertuigen tot 3.5 ton. Erg vervelend omdat we over wegen geleid werden waar geen voertuigen boven de 3.5 ton waren toegestaan. In midden mei van dit jaar bij de Mercedes garage in Hoogeveen geweest en daar hebben ze kostenloos een software update gedaan, het zou nu goed moeten zijn. Helaas wederom soorgelijke problemen, in het plaatsje Tain L’ Hermitage probeerde de routeplanner ons onder een brug van 3.10 door te laten rijden, bij een overgang over de Rijn werden we geweigerd, hefboom ging naar beneden en we moesten omrijden omdat we boven de 3.5 ton zijn. En wederom werden we door dorpjes geleid waar geen vrachtverkeer was toegestaan. Ik mag aannemen dat de software update niet goed is. Zijn er meer gebruikers van de Hymer ( boven de 3.5 ton ) met Mercedes Sprinter onderstel die dit probleem hebben ??.
  15. Goeden morgen, klopt als een bus, ik had de vraag al eens gesteld. Ook wist ik dat nog wel, gezien mijn leeftijd had het me anderzijds niet verbaast als ik het was vergeten. Nog bedankt Frans !!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid