Ga naar inhoud

supreme

Members
  • Aantal items

    526
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    10

supreme won de laatste dag op 6 november 2022

supreme had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

supreme's Achievements

25

Community reputatie

  1. HymerBoy , met de remweg ben ik het niet altijd eens , want als de camper een technische massa heeft van b.v. 4250 kg en is terug gezet op 3500 kg veranderd er aan de remmen niets , alleen als de technische massa 3500 kg is .
  2. Als ik onder de tachtig km kom ga ik terug in zijn 5 , daarboven , altijd in zijn 6 , toeren c.a. 1800 bij 94 km / uur op de cruise , dit is geen probleem voor deze motor , Renault Master 2014 met Nissan motor 150 Pk . koppel max 1700 toeren .
  3. Joske , ik denk dat koelkast stop er om dat de inkomende spanning te laag is en dat kan liggen aan je accu of de bedrading is ook aan de dunne kant , want als je hem aansluit op walstroom dan wordt normaal de accu weel geladen en gaat daarbij de spanning om hoog en start de koelkast weer . Ik neem aan als je aan walstroom blijft je geen probleem meer heeft . Diagnose , koppel walstroom af wacht tot dat de koelkast er mee stop meet met een digitale meter de spanning op de accu , en bij de aansluiten van de koelkast .
  4. Of je over campings of camperplaatsen of boot ligplaatsen overal kom je bepaalde mensen tegen met hu eigen wetten . In de boten wereld komt dit ook voor een 80 jarige man vervangt zijn brandstoffilter en gooit ze gewoon in de vecht terwijl de afvalcontainer 70 meter verderop stond , en dan gewoon de vuilnis overboord In kleven stonden wij met de camper daar moest je 6,50 per nacht betalen zonder stroom , stroom was 3 euro . Sommige namen geen stroom maar toen de campingeigenaar avonds weg ging naar huis gingen de stekkers er in en morgens vroeg voor dat de eigenaar weer kwam waren de stekkers er weer uit en zo ging dit enkele dagen door . Na een paar jaar later stonden wij daar weer , maar zijn tarief was 9,50 euro inc. stroom andere keuze was er niet meer . Ik kan er wel een boek overschrijven , maar ik stop er nu mee .
  5. Perre , men mag toch wel verwachten dat men dit weet . Men noemt dit een slang breuk beveiliger als er geen tegendruk is in de slang zelf valt de klep dicht dus ook bij een lege fles , of bij wisselen .
  6. Rooz , als je de drukregelaar op de fles doet en de draai de kraan even open heb je dan wel gas .
  7. Ik heb het ook gehad bij een 250-260 Trethford , maar toen was de de draaiknop van de cassette een tand versprong met het bedieningshandel open en dicht , ik wist het eruit te krijgen en een tand verzet , Ok , en daarna niet meer gehad , camper was toen 9 jaar en had hem net gekocht .
  8. Dit is ook mijn advies , ga eerst een kijken of de massa van de accu ( kan via de motor lopen )) naar chassis schoon is op de aansluitingen , volg dan van je achterlicht waar de massa naar toe gaat en kijk of deze aansluiting ook schoon is . u kunt eerst ook even van af de min van de accu een draad naar de massa van het bewuste achterlicht even aan sluiten knippert hij dan goed dan weet ieder geval dat het een massa probleem is .
  9. Van der Honing , Er zijn enkele typen automaten , 1e automaten met een vloeistofkoppeling met daar aangekoppeld een versnellingsbak , deze automaten hebben de neiging om b.v bij stoplichten blijft trekken om weg te rijden dit komt door dat de vloeistofkoppeling nog zwak in werking ( in slip form ) is . Dan heb je automaten met vloeistofkoppeling met daaraan gekoppeld en variabele versnelling ( cotinu ) dit gebeurt met een duwkrans . DAf heeft het zelfde principe gemaakt maar dan met een snaar . Dan heb je automaten de zogenaamde DSG , dit is een soort versnellingsbak met tandwiel met schakeling , met twee gewone koppeling naast elkaar deze versnellingsbak heeft ook twee schakelassen er in . Bij stilstand motor stationair staan de twee koppeling in vrijstand , als je weg wilt rijden met de 1e versnelling gaat een koppeling (1 ) in werking en rijd de auto weg zo gouw de auto rijd staat de 2e versnelling van de andere schakelas al inschakelt en bij overschakelen gaat koppeling (2 ) in werking en gaat koppeling ( 1 ) in vrijstand . Het schakelen wordt bepaald door de rijsnelheid en het motortoerental . En dan de robot automaat zoals men ze meestal noemen , deze heeft een normale koppeling en een aangebouwde normale versnellingsbak , hoe hebben er nu een automaat van gemaakt door de koppeling door een cilinder te bedienen en de versnellingsbak ook met cilinders te bedienen , en ok dit wordt door de rijsnelheid en het motor toeren bepaald wanner er weggereden wordt en geschakeld . Voorlopig leeswerk
  10. Als ik dit hoor ben ik nog steeds blij dat eerste camper heb gekozen in 2012 , voor een handschakeling , in 2022 een andere camper moeten kopen ( door brand ) kon ik kiezen ( 2e hands ) tussen 3 automaten en een handschakeling ik heb gekozen voor de laatst genoemde . Hou er rekening mee als je iets heb na de garantie dat de bankrekening hard zakt in deze tijd en ik zie dat alleen maar erger worden , ook het onderhoud en de APK worden allen maar veel duurder . Als je wil kan je veel zelf doen , maar dat ligt niet voor iedereen voor de hand . Ik vind 6500,00 euro veel geld voor een camper , u geeft niet aan hoe oud en de km .
  11. Ma Put , ik had de sproeier toen laten verwisselen bij de dealer in mijn opdracht , daar na nooit meer problemen gehad tot 2022 toen is de camper verbrand . Bij mij was het een klein sproeiertje die die onder de brandereplaat zat en die kon je er zo uit draaien door de houder tegen te houden met steek 17 en met een dopsleuteltje er uit / in draaien .
  12. U had toch de camper ook wat later kunnen keuren vlak voor +/- een week voor dat u hem gaat gebruiken , want hij was niet keurings plichtig
  13. supreme

    Oliedruklampje gaat branden

    Is het uitlezen wel de juiste diagnose , kan je beter niet een mechanische oliedrukmeter even aansluiten en gaan rijden, eerst bij koude motor even noteren hoeveel druk er wordt aan gegeven en doe dat ook bij 2000 toeren , ga dan rijden tot dat hij goed warm is en dan weer opnemen , dan ben je goed bezig .
  14. supreme

    Oliedruklampje gaat branden

    Wanneer gaat het oliedruklampje braden bij stationair draaien of bij hoger toerental . En dan wat heeft de garage gemeten weet u dat ,zo nee , ga dat dan even vragen .
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid