Ga naar inhoud

Re_Ne

Members
  • Aantal items

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Re_Ne won de laatste dag op 27 september 2020

Re_Ne had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Re_Ne's Achievements

2

Community reputatie

  1. Dit Forum: Tips voor de NKC Het forum van de NKC is er voor camperaars om onderling ervaringen en meningen uit te wisselen, een gesprek aan te gaan. De rol van de NKC op het forum is deze conversaties te modereren, niet om antwoorden te geven. Wil je vragen stellen, een tip geven of een gesprek aangaan met vertegenwoordigers van de NKC, maak dan gebruik van een van de mogelijkheden op de contactpagina op nkc.nl. contactformulier De bedoeling van dit forum is dat wij als leden onder elkaar informatie uitwisselen. Het hoofdstuk Tips voor de NKC is mij niet echt duidelijk. Wat gebeurt met de tips die hier geplaatst worden? Hoe weten wij dat onze tips gelezen en misschien ter harte genomen worden? Uit bovenstaande reacties blijkt dat het sturen van een email of gebruik van het contactformulier ook geen reactie opleveren. Hoe moet je dit als betalend lid van een vereniging nu interpreteren? Als je zelfs niet in contact kunt komen met je vereniging, zijn wij als leden nog van enige betekenis of uitsluitend een makkelijke bron van inkomsten? Natuurlijk staat het iedereen vrij hier op te houden met (zinloos) klagen en het lidmaatschap op te zeggen. Mijn enige afweging is de verzekering van de camper. Kan ik deze elders onder gelijke voorwaarden ook krijgen? Voor zover mij bekend zijn de schadeafwikkelingen door NKC Verzekeringen wel goed. De app Campercontact gebruik ik alleen nog bij uitzondering (daarvoor hoef je geen lid te zijn) Als alternatief heb ik park4night. Even wennen maar er staan veel meer locaties in. Ook parkeerplaatsen waar je kunt overnachten. Navigatie vanuit de app is voor mij overbodig, gaat sneller en beter mbv TomTom. Zo maakt ieder zijn afwegingen.
  2. Lidmaatschap NKC heeft niets te maken met wel of niet genieten van camperen. Het gaat de kwaliteit van de vereniging. Is het Bestuur werkelijk geïnteresseerd in de leden of runnen ze de vereniging als een commercieel bedrijf? Het lijkt steeds meer op het laatste.
  3. Oude app komt zeker niet terug. Of leven met deze versie van Campercontact of een andere app zoeken. Er zijn er genoeg en beslist niet minder dan CC.
  4. Ik ben ervan overtuigd dat het na verloop van tijd wel goed komt met de app. De kern van de kritiek betreft de manier waarop de leden van de NKC overrompelt worden door een nieuwe en toen nog zeer krakkemikkige app. Dit terwijl mensen op reis zijn en rekenen op een betrouwbare app. Het uitblijven van enig respons van het bestuur spreekt boekdelen. Slikken of stikken.
  5. In de spelregels voor dit Forum staat dat de NKC hier niet zal reageren op berichten. Hiervoor moet je het contactformulier gebruiken (1 op 1 dus) We zouden als leden van een vereniging (ik neem aan dat wij dit nog steeds zijn) mogen verwachten dat het bestuur wel stelling neemt nav berichten op dit forum bv in het magazine. Ook dat gebeurt niet, we worden genegeerd. Een gezellige en knusse vereniging die NKC.
  6. Tja, de klant kiest! Vandaag Kampeerauto 9 in de bus. Kijk eens naar het aantal pagina's met advertenties. De spreuk: "Europa's grootste camperclub" heeft wel iets Amerikaans. Big is beautiful. Kwaliteit heeft echter niets met grootte te maken. Dan heet het kwantiteit. Kwaliteit gaat over heel andere zaken. Zoals aandacht voor en luisteren naar je klanten, inspelen op hun wensen, regelmatig audits doen, hun vragen beantwoorden, inhoudelijk reageren op kritiek, hun het oprecht gevoel geven dat ze gewaardeerd zijn, ....... Ik vraag me af wat ik nou eigenlijk verlies als ik het lidmaatschap opzeg. Voordelen zijn oa, geld bespaard, geen ergernis, lagere bloeddruk, enz. De klant kiest ......
  7. Van website NKC: “Agenda Ledenraad voor 2020 Zaterdag 13 juni 2020Zaterdag 7 november 2020Zaterdag 12 december 2020 Leden kunnen een vergadering van de ledenraad bijwonen. Aanmelden kan middels het sturen van een e-mail met daarin naam en lidnummer naar office@nkc.nl “ Gewoon massaal aanmelden en per email je thema aanmelden als agendapunt. Of vraag gewoon spreektijd aan: goed voorbereiden en je verhaal constructief brengen. Wat is er mis en wat moet gedaan worden om het beter te maken? Je bent lid van een vereniging, dit betekent dat je recht hebt op informatie? Van vergaderingen worden notulen gemaakt, iedereen kan lezen wat gezegd is.
  8. Ik krijg stellig de indruk dat ze als gekken bezig zijn dit forum, de feedback vanuit de app en de reviews in de Apple en Google stores af te struinen voor de door gebruikers gemelde tekortkomingen in de app. Waarom deze gigantische omweg? Had eerst even een goed overzicht van alle functionaliteiten in de oude app gemaakt. Daarna de gebruikers van de oude app om hun wensen gevraagd. Zo had er een compleet pakket van eisen en wensen voor een nieuwe app op tafel gelegen. Onderstaande vergelijking (zie plaatje) tussen de oude en de nieuwe app is een farce! De enige verschillen zouden het geheugen beslag, wel of niet automatisch updaten (alsof even op het knopje drukken en wachten nou het probleem was) en de wijze van waarderen (oude schaal 1-10, nieuwe schaal 1-5) zijn. Voor de rest is alles gelijk. Maar waarom wordt er dan zoveel geklaagd? Blijkbaar zijn veel functies verdwenen die nu onder het mom van ontwikkeling weer worden toegevoegd. Citaat website: “De eerste maanden na lancering van ons nieuwe platform staan in het teken van het verbeteren en toevoegen van nieuwe functionaliteiten om het gebruiksgemak te blijven verbeteren” Welke nieuwe functionaliteiten? De oude zijn nog niet terug! Welk gebruiksgemak, de oude app startte 10 x sneller op dan de nieuwe. Ik wacht nog steeds op een inhoudelijke reactie van het bestuur van de NKC. Gebruik de volgende editie van Kampeerauto nou eens om hierover verslag te doen. En draai in godsnaam niet om de pot heen! Daarbij wel ik iedereen verzoeken om te registreren voor de ledenraad vergadering van 7 november 2020 ”Leden kunnen een vergadering van de ledenraad bijwonen. Aanmelden kan middels het sturen van een e-mail met daarin naam en lidnummer naar office@nkc.nl “ Alleen bij deze gelegenheid kunnen we concrete vragen stellen over het gedoe met de app. Daarbij interesseert het mij waanzinnig wat dit feest ons gaat kosten. Hoeveel was begroot en wat zijn de huidige kosten?
  9. Voortgang in de app, Je kunt nu een route naar een locaties kiezen mbv volgende apps: Apple maps, Waze, Google maps en TomTom GO navigation. Bij testen naar 3 verschillende camperplaatsen blijken de laatste 2 niet te werken. Ze kunnen de locatie niet vinden. Vreemd genoeg Apple maps wel. Ik gebruik Waze niet.
  10. Zie website NKC: https://www.nkc.nl/over-de-nkc/organisatie/ledenraad/ Daarbij stellen de kandidaatleden van de ledenraad zich op de website voor met foto, naam, hun aandachtspunten en visie op NKC. Dit ziet er gedegen. Willen we meer doen dan op dit forum alleen ons commentaar op de Campercontact app leveren dan is inschrijven voor de eerste ledenraad vergadering de volgende stap. Het bestuur heeft een evaluatie van de nieuwe app toegezegd voor eind 2020 (zie jaarverslagen)
  11. Er is toch een ledenraad? van NKC site: Agenda voor 2020 Zaterdag 13 juni 2020Zaterdag 7 november 2020Zaterdag 12 december 2020 Leden kunnen een vergadering van de ledenraad bijwonen. Aanmelden kan middels het sturen van een e-mail met daarin naam en lidnummer naar office@nkc.nl. Gewoon massaal aanmelden en per email het thema aanmelden als agendapunt.
  12. Verdienmodel vereniging NKC: kijk eens hier; https://www.campercontact.com/nl Als ik een lokatie opzoek dan wordt de lijst van resultaten onderbroken door advertenties. Onze contributies zijn blijkbaar niet meer voldoende om de organisatie staande te gouden. Leden wordt wel terloops de mogelijkheid om in te loggen op de website ontnomen. Je kon op de oude website altijd snel een reis (reeks camperplaatsen) uitzetten waarna ze onderweg op het kleine scherm van de telefoon makkelijk terug te vinden zijn.
  13. 1) betracht de huidige situatie als een serieuze crisis. Iemand binnen het bestuur van NKC die dit ontkent is niet geschikt als bestuurder. 2) ga met de billen bloot naar jullie (trouwe) leden. Geen mooie praatjes, beloftes of vage toezeggingen en zeker niet bagatelliseren (beledigend) gewoon openheid van zaken. De betreffende tekst in de email van vrijdag is veel te zwak en getuigt niet van blijk van een juiste inschatting van de situatie. Na zoveel kritiek kan niemand nog spreken van een verbeterde app, doe dat dan ook niet. De gebruiker bepaalt wat goed of slecht is, niet de maker. Biedt excuses aan en zeg onmiddellijke actie toe. En laadt dit blijken. Meer openhartige berichten en achtergrond informatie. Wat is nou precies gebeurd? 3) indien technisch mogelijk plaats de oude app terug en indien nodig blokkeer deze voor upload van reviews en foto’s (vermijdt verdere groei van de database) Kun je de oude app niet weer live zetten dan zijn beslist overmoedige ICTers ingehuurd. Indien ja, geef dan de inschattingsfout toe aan je leden. 4) Selecteer circa 10 gebruikers obv hun profiel in de oude app en ontwikkel de nieuwe app met hun samen. Dit is een betaalde app en moet daarom perfect zijn. De oude app was in de ogen van veel leden perfect. Kijk eens naar het leeftijdsprofiel van de gebruikers. Halfbakken software live zetten kun je als bv Google of Facebook maar niet aan betalende klanten! 5) Focus op functionaliteit, gebruiksvriendelijkheid en minder op de opmaak. Jullie klanten verwachten minimaal dezelfde functies in de nieuwe als in de oude app. Eerst nadat deze gerealiseerd zijn begin je met doorontwikkelen. Dit forum, de reviews in de app stores bij Apple en Google en beslist ook de feedback vanuit de app staan vol met hoog emotionele reacties. Men is verrast, teleurgesteld, voelt zich overgeleverd en is daarom erg boos. De gebruikers begrijpen niet waarom hun dit is aangedaan. Velen zijn op dit moment onderweg met hun camper en gebruiken actief de app. Deze situatie dwingt hun naar alternatief apps uit te kijken. Daarbij leest de concurrent met interesse mee. Ik wens jullie succes en hoop dat het verlies aan leden beperkt blijft.
  14. Re_Ne

    NKC App

    Helemaal mee eens. Ik heb meerdere keren feedback gegeven via app. Tot nu toe geen respons. Het lijkt alsof de presentatie/make-up belangrijker geweest is dan de functionaliteiten. Het aantal functies is zelfs sterk minder geworden. Om iets te verbeteren moet het veranderen. De nieuwe app is een verandering maar beslist geen verbetering. Begin eens met alle functies uit de oude app weer in de nieuwe app op te nemen, zo kunnen jullie klanten op z'n minst de app weer als vanouds gebruiken. Denk je iets beters bedacht te hebben, vraag dan eerst of doe een test voordat het ingevoerd wordt. Als je inlogt op de website van Campercontact dan verschijnen er advertenties tussen de resultaten van een zoekopdracht. Is onze contributie niet meer voldoen om eea gaande te houden bij NKC/Campercontact??
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid